افزایش 37 دلاری صادرات کالا از استان سمنان

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: بیش از 15 هزار و 990 تن کالا با ارزشی بالغ‌بر 10 میلیارد و 225 میلیون دلار از استان سمنان صادرشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،علی سعد الدین مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای سال 97 تاکنون درآمد گمرک استان سمنان 450درصد افزایش داشته است، گفت: در این مدت یک مورد پرونده کشف قاچاق کالا به ارزش بیش از 164 میلیارد ریال ثبت‌شده است.

وی در ادامه افزود: توسعه صادرات و کاهش میزان واردات یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت برای تحقق شعار سال است. تقویت و ارتقاء سطح کیفی محصولات داخلی استان نقش مؤثری در رونق تولید و بازار فروش محصولات در داخل و خارج از کشور ایفا می‌کند که شرایط نابه سامان اقتصادی کشور تنها با حمایت از کالای ایرانی اصلاح می‌شود.

سعدالدین  با اشاره به اینکه بیش از 15 هزار و 990 تن کالا باارزشی بالغ‌بر 10 میلیارد و 225 میلیون دلار از استان سمنان صادرشده است، خاطرنشان کرد: میزان صادرات کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 27 درصد کاهش و از نظر دلاری 37 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ارزش دلاری هر تن کالا 640 دلار است و بخش واردات موقت و قطعی در این مدت بالغ‌بر 794 تن کالا به ارزش یک میلیارد و 544 میلیون دلار به استان سمنان واردشده است.

سعدالدین با تأکید بر اینکه عمده‌ترین محصولات وارداتی مربوط به مایحتاج و مواد اولیه کارخانجات است، اذعان کرد: میزان واردات کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 6 درصد و ازنظر ارزش دلاری 56 درصد کاهش‌یافته‌ است.

انتهای پیام / گ

عمده‌ترین محصولات وارداتی مربوط به مایحتاج و مواد اولیه کارخانجات است

 

برچسب ها: گمرک ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار