همزمان با سالروز تشکیل بسیج سازندگی

افتتاح ۱۱۴ طرح بسیج سازندگی در سیستان و بلوچستان

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با سالروز تشکیل بسیج سازندگی ۱۱۴ طرح در حوزه اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و عرصه جهادی در این استان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سردار حسین معروفی  فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: همزمان با سالروز تشکیل بسیج سازندگی ۱۱۴ طرح در حوزه اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و عرصه جهادی  با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۴ میلیون تومان  در این استان افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع این طرح‌ها ۵۱ مورد با اعتبار ۷۲۸ میلیون تومان در حوزه محرومیت زدایی، ۵۰ مورد در حوزه اقتصاد مقاومتی با اعتبار ۵۳۷ میلیون تومان و ۱۳ طرح در عرصه‌های جهادی با اعتبار ۱۴۱ میلیون تومان آماده بهره برداری است.

معروفی  ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها ۲۸۰ شغل مستقیم در سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: سپاه در حوزه خدمت رسانی در سیستان و بلوچستان پارسال در بحث موسسات خیریه ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان، در بحث خیران ۷۴۸ میلیون تومان و پروژه‌های مشترک با ادارات سه میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان در بحث خدمات رسانی سپاه، اقلام و امکانات جهادی ۲ میلیارد و ۱۹۷ میلیون تومان هزینه کرده است.

وی تصریح کرد: تلاش شده تا کار‌های بسیج سازندگی سپاه در حوزه‌های علمی و عمرانی با اقدامات کارشناسی دقیقی انجام شود.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: سپاه مردمی کردن اقتصاد را در حوزه اقتصاد مقاومتی در این استان دنبال می‌کند.

سردار معروفی اظهار داشت: بسیج سازندگی در سیستان و بلوچستان بدون در نظر گرفتن مسائل قومی، قبیله ای، سیاسی و مذهبی تنها با هدف رفع محرومیت فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: برخی از گروه‌های جهادی به طور خانوادگی برای خدمت رسانی به مردم سیستان و بلوچستان بدون هیچ گونه چشم داشت در این استان حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: کمک به عمران و آبادانی، خدمت رسانی به مناطق دورافتاده، ارتقای وضعیت معیشتی مردم و ایجاد اشتغال خانگی از جمله اهداف گروه‌های جهادی در سیستان و بلوچستان است.

وی تصریح کرد: کار‌های عمرانی و خدمات رسانی به مردم سیستان و بلوچستان با دید ترحم نیست بلکه با دید حفظ کرامت انسانی است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: تمام اقداماتی که سپاه در این استان انجام می‌دهد منطبق با فرهنگ آن منطقه است.

سردار معروفی اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان از لحاظ شاخص‌های سلامت در رده پایینی قرار دارد بیمارستان‌های صحرایی سپاه با هدف ارتقای شاخص‌های بهداشتی و سلامت در این استان برپا می‌شود.

وی ادامه داد: دولت اقدامات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان انجام داده، اما به دلیل عقب ماندگی‌های تاریخی نیازمند خدمات رسانی بیشتر است.

وی تصریح کرد: برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی در سیستان و بلوچستان سپاه از سال ۱۳۸۸ تا کنون ۴۸ بیمارستان صحرایی در این استان برپا کرده است.

وی افزود: یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر تا کنون از خدمات بیمارستان‌های صحرایی سپاه در سیستان و بلوچستان بهره‌مند شدند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴ هزار و ۷۶۵ نفر در بیمارستان‌های صحرایی سپاه در استان جراحی شدند.

سردار معروفی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۹۷۰ نفر برای ادامه درمان به بیمارستان‌های زاهدان اعزام شدند.

وی ادامه داد: ۳۷ هزار عینک از سوی بیمارستان‌های صحرایی سپاه در سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

راه اندازی بیمارستان صحرایی در بخش دشتیاری چابهار 

سردار معروفی  افزود: بیمارستان صحرایی مولوی شهید جنگی زهی فردا در بخش دشتیاری چابهار راه اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: ۵۶ پزشک متخصص و عمومی در این بیمارستان به بیماران نیازمند خدمات ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: این بیمارستان شامل رادیولوژی، سونوگرافی، دندانپزشکی، اتاق عمل، داروخانه و اورژانس است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: سپاه به پزشکان و افرادی که در بیمارستان‌های صحرایی به مردم خدمات می‌دهند هیچ وجهی پرداخت نمی‌کند بلکه آنان برای رضای خداوند متعال این کار را انجام می‌دهند.

سردار معروفی با اشاره به برگزاری همایش دارالولایه سیستان پیشرفت پایدار اظهار داشت: این همایش به مدت ۲ روز در دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه زابل با حضور اندیشمندان، نخبگان، مهمانان کشوری و استانی ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش با هدف بررسی راهکار‌های برون رفت از مشکلات ناشی از خشکسالی در منطقه سیستان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مطرح کردن افتخارات ملی و منطقه ای، بهره گیری از ظرفیت‌های علمی منطقه، جایگاه سیستان، رودخانه هیرمند، جایگاه جغرافیایی و راهبردی سیستان در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ع

 

برچسب ها: سپاه ، بسیج سازندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار