به بهانه درخشش جهانبخش در لیگ هلند؛

سرزمین لاله های نارنجی در تسخیر پسر گیلانی

«علیرضا جهانبخش» وینگر ایرانی تیم آلکمار با درخشش در تیمش و کسب عنوان آقای گلی لیگ هلند، به رویا‌های بزرگتر فکر می‌کند.

 به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حس بی نظیری است وقتی که می بینیم یکی از بین خودمان،  از میان این همه قدرنشناسی ها و استعدادسوزی ها در فوتبال کشورمان عبور می کند و با دریبل زدن این مشکلات ، در سرزمین کرایف ها ، فان باستن ها ، رود گولیت ها و ... که هنوز خط تولید بازیکن سازی اش از کار نیفتاده است، ستاره می شود ، مردمش نامش را با تمام وجود فریاد می زنند و برای به آغوش کشیدنش با حرص یکدیگر را کنار می زنند . علیرضا جهانبخش این حس بی نظیر را به ما عطا کرد. پسری بی ادعا، با استعداد و بی حاشیه که حرفش را داخل زمین مسابقه می زند نه در فضای مجازی و استوری اینستاگرام.

در حال تکمیل

علیرضا جهانبخش این روزها در صدر اخبار ورزشی در ایران و هلند قرار گرفته و با درخشش فوق العاده ای که در تیم آلکمار هلند داشت دوباره پس از مدتها امید داشتن یک لژیونر موفق در اروپا را در دل ایرانی ها زنده کرد . جهانبخش 21 گل در اردیویژه هلند به ثمر رساند و توانست آقای گل مسابقات شود. عنوانی که تاکنون هیچ بازیکن آسیایی  در لیگ های معتبر اروپا موفق به کسب آن نشده بود. او علاوه بر کسب عنوان آقای گلی، بهترین بازیکن تیم آلکمار و البته موثرترین و به انتخاب روزنامه بین المللی فوتبال هلند بهترین بازیکن لیگ هلند نیز انتخاب شد که نشان از کار فوق العاده علیرضا جهانبخش در رقابتهای اردیویژه هلند داشت.

در کشورمان بازیکنان مستعد زیادی وجود دارند و همین حالا نیز برخی از بازیکنان لژیونر کشورمان استعداد بالایی دارند تا در اروپا بدرخشند و رسانه های جهان را همچون جهانبخش معطوف به خود کنند اما همه آنها مثل علیرضا مسیر پیشرفت را بلد نیستند یا شاید مشاوران خوبی ندارند. خیلی از بازیکنان ایرانی دلارهای عربی را ترجیح می دهند به اینکه چند سال با قرارداد پایین در اروپا بازی کنند. بعضی های دیگر نیز با یکی دو گل حساس مقابل تیم های بزرگ ، دچار غرور و حاشیه می شوند و فعالیت در فضای مجازی را به تمرین و پیشرفت در زمین فوتبال ترجیح می دهند. 

در حال تکمیل

اما از همان ابتدا مشخص بود که جهابنخش مسیر پیشرفت را به درستی انتخاب کرده است. همان زمانی که در داماش گیلان درخشید و تصمیم گرفت به جای پول درآوردن در تیم های عربی و کسب شهرت و محبوبیت در تیم های پایتخت با قراردادی پایین به لیگ هلند و تیم نایمخن برود. حال علیرضا جواب تلاشش را گرفته و نه تنها بهترین بازیکن تیم آلکمار و لیگ هلند و آقای گل این لیگ شده است. حال پیشنهاد های بزرگتر برای او رسیده است.پیشنهادهایی که احتمالا امسال علیرضا را به گرانترین بازیکن تاریخ ایران تبدیل می کند.  با هوشی که که از جهانبخش سراغ داریم مطمئنیم او بهترین انتخاب را برای فصل آینده خواهد داشت. او می داند برای پرواز به سوی قله های بالاتر نیاز به بالهای بزرگتری دارد و به نهایت پیشرفت در تیم آلکمار و احتمالا لیگ هلند رسیده است و نیاز به فضای جدید برای پیشرفت بیشتر دارد.

شنیده  می شود تیم ناپولی علاقمند به جذب وینگر ایرانی آلکمار است و اگر این انتقال صورت بگیرد و جهانبخش به نایب قهرمان سری آ ایتالیا که فصل آینده حرفهای زیادی حتی در لیگ قهرمانان اروپا نیز برای گفتن خواهد داشت برود، اتفاقی بسیار خوب خواهد بود . چند روز پیش دی لورنتینس رئیس باشگاه ناپولی اعلام کرد که یک بازیکن بسیار خوب برای فصل آینده خریده است . بازیکنی که نامش را اعلام نکرد ولی گفت که در این فصل 20 گل به ثمر رسانده است و سورپرایز او برای هواداران ناپولی خواهد بود. آن زمانی که رئیس ناپولی این مصاحبه را کرد، جهانبخش 18 گله بود و در هفته آخر هت تریک کرد و 21 گله شد اما با توجه به شایعاتی که پیش از این از علاقه ناپولی به جهانبخش شنیده می شد، می توان حدس زد که شاید منظور دی لورنتینس همان بازیکن خوش آتیه کشورمان باشد؛ اگرچه جهانبخش گفته است که هنوز تصمیمی برای آینده اش نگرفته است.

در حال تکمیل

امیدواریم ناپولی یا هر تیم دیگری که جهانبخش برای فصل آینده انتخاب خواهد کرد ، انتخاب درستی باشد مانند همه این انتخاب هایی که بازیکن گیلانی کشورمان تا به حال داشته است و بتواند به درخشش خود در فوتبال اروپا ادامه دهد.

تا همین جا خوشبختانه ما و شرایط و مدیریت حاکم بر فوتبالمان نتوانستیم مانع پیشرفت جهانبخش یا به قول هلندی ها، یاهانبخش شویم ،کاش از این به بعد هم بقیه دنیا حریف رویاهای پسر ریش قرمز فوتبال کشورمان نشوند.

گزارش از مسیح درخشنده

انتهای پیام/

درخشش جهانبخش در لیگ هلند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار