«چور»، اولین روستای بدون بیکار در استان کردستان

روستای چور از توابع شهرستان مریوان به عنوان اولین روستای بدون بیکار به همت صندوق کارآفرینی امید به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، در راستای اجرای طرح روستای بدون بیکار که استارت آن از سال ۹۴ زده شد، مراسم بهره برداری از نخستین روستای بیکار کشور روزگذشته  با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در روستای چور برگزار شد.

محمد شفیعی فرماندار مریوان  در مراسم بهره برداری از اولین روستای بدون بیکار در استان کردستان، گفت: روستا «چور» به دلیل اینکه در مسیر گردشگری مریوان واقع نشده، کمتر گردشگران توانستند از زیبایی‌های فراوان این منطقه بازدید کنند و می‌طلبد چنین مناطقی با چشم انداز‌های بی نظیر بیشتر به علاقه‌مندان به طبیعت معرفی شود.

وی افزود: این روستا، در عمق جاده سنندج به مریوان واقع شده ودر مسیر ترانزیتی دریاچه زیبار و دیگر نقاط توریستی این شهر قرار نگرفته است.

شفیعی گفت:دراین روستا زنان مشغول به فعالیت‌های خانگی و ساخت صنایع دستی هستند، ولی متاسفانه محصولات این افراد بازار فروش ندارد.

فرماندار مریوان بر معرفی این روستا تاکید کرد و اظهارداشت: در مسیر ورودی این روستا با هماهنگی راهداری فضایی را برای ایجاد نمایشگاه دائمی اختصاص داده شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر مورد مذکور، بزرگترین جشنواره بین المللی گردشگری ورزشی و ماهیگیری خانوادگی ۲۱ اردیبهشت ماه امسال در دریاچه زریبار برگزار می‌شود و در بازارچه موجود در دریاچه ۴ غرفه را به روستاییان چور اختصاص خواهیم داد تا محصولات خود را عرضه کنند.

فرزان عزت پور مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید نیز در این مراسم بیان کرد: روستای چور اولین روستایی است که در استان کردستان به عنوان روستای بدون بیکار به بهره برداری رسیده است و در همین راستا نیز ۴ روستای دیگر تا پایان سال با عنوان همین طرح به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح صندوق زنان روستایی در چور گفت: صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از روستاییان یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان برای ۱۱۵ طرح پرداخت کرده است و به دنبال آن پشتیبان از این طرح‌ها انجام شده است.

برهان صلواتی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در ادامه این مراسم با بیان اینکه یکی از برنامه‌های نظام و دولت اشتغال پایدار در روستا‌ها است، گفت: درراستای ایجاداشتغال ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است و از این مهم ۲۰۰ میلیارد تومان طرح به بانک‌ها ارجاع داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در روستا‌ها مشکل فروش وجود دارد، افزود: با هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای استان در صدد هستیم که کارگاه‌هایی در خصوص نیاز محوری برای روستاییان برپا کنیم.

در پایان این مراسم مسئولان از نمایشگاهی که در قالب چندین غرفه شامل تولیدات دریافت کنندگان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در این روستا برپا شده بود، بازدید کردند.

گفتنی است؛ «چور» روستایی با ۱۵۷ خانوار و جمعیت ۵۸۵ نفری، در ۲۰ کیلومتری شهر مریوان واقع شده و دارای طبیعتی بکر با چشم انداز‌های بی نظیر و مردمانی خونگرم و مهمان نواز است.

انتهای پیام/م

اولین روستای بدون بیکار در استان کردستان به بهره برداری رسید

برچسب ها: اشتغال ، جوانان ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.