نوروزی در دفاع از لایحه مبارزه با پولشویی:

خلاء قانونی در مبارزه با پولشویی وجود دارد

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی گفت: به دلیل وجود خلأ قانونی تاکنون در 40 سال گذشته کسی به دلیل پولشویی محکوم نشده است.

خلاء قانونی در مبارزه با پولشویی وجود داردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی در صحن علنی امروز سه شنبه( 18 اردیبهشت‌) در دفاع از لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی گفت: برخی می‌گویند مگر چه خلأیی وجود داشته که اکنون این قانون مصوب سال 86 باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: 40 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و صدها مورد پولشویی در کشور رخ داده، اما آیا یک مورد محکومیت درباره پولشویی داشته‌ایم؟

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی تصریح کرد: در ماده 1 این قانون مصوب سال 86 اعلام شده که اصل بر برائت است و در معاملات حق مالکیت تأئید می‌شود.

نوروزی ادامه داد: رئیس قاچاقچیان زاهدان با داشتن 500 هتل و آپارتمان و 60 میلیارد تومان حساب بانکی آیا محاکمه شد؟ یک کارگر ساختمانی ساده افغانی 110 میلیارد تومان پول در حسابش داشت که قاضی می‌گوید اصل بر صحت مالکیت است.

وی تأکید کرد: ما در اصلاح این قانون در کمیسیون ماده 1 را حذف کردیم زیرا بسیار مشکل‌آفرین بود و در کنار آن اصطلاحاتی مانند مال، مال حاصل از جرم، مشاغل و ... را تعریف کردیم.

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی بیان کرد: اگر نسبت به هر قسمتی شرعا اشکالی دارید به ما بگویید. تناسب مجازات با جرم یک اصل است که در این اصلاحیه انجام شده و ما اینجا گفته‌ایم اگر کسی پولی دارد باید اثبات کند که از کجا آورده و حلال است یا خیر، نه آنکه قاضی این موضوع را اثبات کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار