نتایج تحقیقات سازمان ملل درباره حمله هوایی نیروهای دولتی در قندوز منتشر شد

سازمان ملل اعلام کرد که بر اساس تحقیقات تازه این سازمان، در حمله هوایی ماه گذشته در ولایت قندوز ۳۰ کودک کشته و ۵۱ تن زخمی شده‌اند.

نتایج تحقیقات سازمان ملل درباره حمله هوایی نیروهای دولتی در قندوز منتشر شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملل اعلام کرد که بر اساس تحقیقات تازه این سازمان، در حمله هوایی ماه گذشته در ولایت قندوز ۳۰ کودک کشته و ۵۱ تن زخمی شده‌اند.

بر اساس تحقیقات این سازمان، شش بزرگسال نیز در این حمله کشته شده‌اند.

در پی این حمله ماه گذشته، مقامات دولتی گفته بودند که تجمع بزرگی از رهبران گروه طالبان هدف قرار داده شده است. مسئولان امنیتی گفته‌اند، در این حمله  ۲۵ طالب به شمول شش فرمانده مشهور این گروه کشته شده‌اند.

اما تحقیقات تازه سازمان ملل نشان می‌دهد که کشته شدگان این رویداد، غیر نظامیان به شمول کودکان و بزرگ‌سالان بوده‌اند.

همچنان در گزارش این سازمان آمده است، بربنیاد گزارش‌های «قابل اعتماد» تلفات نهایی این حمله احتمالاً از این بیشتر خواهد بود.

بر اساس گزارش، هلیکوپتر نیروهای دولتی، صدها مرد و پسربچه حاضر در مراسم دشت ارچی ولایت قندوز را هدف قرار داده است.

در گزارش ابراز نگرانی شده که کشته شدن تعداد زیادی از کودکان در این حمله، در خصوص تعهد دولت افغانستان به قواعد احتیاطی و رعایت تناسب لازم براساس قوانین بین‌المللی نگرانی جدی می‎آفریند.

بر اساس گزارش، شهروندان افغانستان فعلا نگران هستند که در میان جنگ نیروهای دولتی و گروه‌های تروریستی در این کشور قرار گرفته‌اند.

این درحالی است که رییس جمهور افغانستان کمیسیونی را برای بررسی حمله هوایی قندوز موظف کرده بود، اما هنوز از نتایج تحقیقات این کمیسیون جزئیات ارائه نشده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.