گمرک استان کرمانشاه رتبه نخست صادرات به کشور عراق را کسب کرد

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: گمرک استان کرمانشاه رتبه نخست صادرات به کشور عراق را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران در یک ماهه نخست سالجاری در مجموع ۹۸۶ هزار و ۲۱۹ تن کالا به ارزش ۴۰۰ میلیون ۲۴۸  هزار و ۶۴۶ دلار به کشور عراق صادر کرده است.

وی گفت: از این مقدار گمرکات استان کرمانشاه با صدور ۳۶۷ هزارو ۹ تن کالا به ارزش ۱۳۳ میلیون و ۹۴۷ ھزارو ۲۲۸ دلار از لحاظ وزنی سهم ۳۷ درصدی و از حیث ارزشی سهم ۳۳ درصدی صادرات کل کشور به عراق را بخود اختصاص داده است.

حیدری بیان کرد: در یک ماهه نخست سال جاری از ۳۶۷ هزار و ۹ تن کالا به ارزش ۱۳۳ میلیون و ۹۴۷ ھزار و ۲۲۸ دلار کالای صادراتی گمرکات استان کرمانشاه به عراق، گمرک کرمانشاه با صدور ۳۸ میلیون و ۸۱۳ هزارو ۶۴ دلار کالا به وزن ۱۴۰ هزارو ۲۶۲ تن آن در بین گمرکات استان و کشور از حیث وزن رتبه نخست و از لحاظ ارزش رتبه دوم را در صادرات به عراق به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، کولرهای آبی، سیب زمینی محفوظ شده به جز در سرکه یا جوهرسرکه یخ نزده، انواع بستنی، لوازم خانه داری و پاکیزگی، کاشی، نایلون پلاستیکی، ظروف پلاستیکی، سیمان عنوان کرد.

وی بیان کرد: بیشتر کالا‌های فوق به کشور عراق صادر می‌شود و عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه به کشورهای عراق، افغانستان، ارمنستان، پاکستان، فدراسیون روسیه، امارات متحده عربی، جمهوری متحده تانزانیا، ازبکستان و بوده است.

انتهای پیام/ز


عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه به کشور عراق است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار