زرگر در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افغانستان به یک پایگاه تروریستی در منطقه تبدیل شده است

کارشناس خاورمیانه گفت: آمریکا با پرداخت دلار افغانستان را تبدیل به یک پایگاه تروریستی کرده و خواهان انجام حملات تروریستی در شرق ایران است.

افغانستان به یک پایگاه تروریستی در منطقه تبدیل شده استاصغر زرگر کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تغییر میدان تروریست ها در منطقه اظهار کرد: مسئله افراط گرایی در آسیای جنوب شرقی مثل افغانستان، اندونزی و مالزی بحث تازه ای نیست، بلکه از مدت ها پیش عربستان در حال فعالیت در کشورهایی مثل مالزی، اندونزی و حتی افغانستان بوده است و افراط گرایی مثل داعش را در این کشور ها رواج می دهد.

وی افزود: هدف داعش از نفوذ در خاورمیانه، جلوگیری از حضور قدرت‌های بزرگ یا جلوگیری از نفوذ ایران در خاورمیانه بوده و هست. تروریست‌ها در افغانستان جنگ های نیابتی را علیه جمهوری اسلامی ایران در مرزها راه اندازی می کنند.

زرگر با اشاره به شناخته شدن عاملان تروریست‌های منطقه‌ای تصریح کرد: این عاملان تروریست در افغانستان کاملا شناخته شده اند، آن ها از کشورهایی چون جنوب روسیه، آذربایجان، ارمنستان، بخش هایی از فرانسه و کشورهایی از مرکز اروپا به وجود آمده اند که تعدادی از آن ها از به هلاکت رسیده اند و تعدادی همچنان در حال فعالیت هستند. آنها معمولا راه برگشتی به کشور های خود ندارند، زیرا کاملا در بین عموم شناخته شده هستند و دولت‌های کشورهایشان از فعالیت های آنها به طور کامل مطلع هستند، به همین دلیل بازگشت آنها به منزله قرنطینه یا حتی مجازات آنها می باشد.

وی ادامه داد: این افراد، به عنوان انسان های نشانه داری در کشورهای خود شناخته می شوند که نه جایگاهی در کشورشان دارند و نه حتی جایگاهی در کشورهای سوریه و عراق؛ بنابراین آن ها به سوی سرزمینی فرستاده می شوند که بتوانند به عنوان بزهکار فعالیت داشته باشند و گروه های تندرو و تروریستی در آنجا تشکیل بدهند، این موضوع را می توان به عنوان یکی از عواملی دانست که آمریکا برای هدایت این افراد به سمت کشور افغانستان که دارای خلاء هستند هدایت کند و فعالیت های تروریستی خود را ادامه دهد.

زرگر تصریح کرد: در افغانستان به علت وجود بیکاری فراوان، مردمِ جویای کار به صورت قاچاقی به داخل ایران می آیند، آمریکا می تواند با پرداخت دلار زیاد آنها را جذب گروه‌های تروریستی کند. آنها به راحتی به جای کارگری با انجام هر عملیات تروریستی پول هنگفتی دریافت می کنند.

وی با اشاره به تبعات ایجاد گروه‌های تروریستی اظهار کرد : هدف این گروه‌های تروریستی ایجاد یک کشور و دولت نیست، بلکه فعالیت های خود را بیشتر در جهت حملات تروریستی در افغانستان و کشور های همسایه آن دنبال می کنند؛ در واقع افغانستان برای تروریست ها یک پایگاه تلقی می شود که با دریافت پول دست به عملیات های تروریستی می زنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار