عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست، از وجود سرانه پستی پایین در کشور خبر داد.

سرانه پستی در کشور‌های اروپایی ۷۰۰ مرسوله استبه گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ فریبا مرادی عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در آیین تکریم و معارفه مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: سرانه پستی در کشور ۵.۹ مرسوله است، در حالی که این سرانه در جهان بین ۷۰۰ تا هزار مرسوله می‌باشد.

وی با بیان رشد چشمگیر خدمات پستی در دولت تدبیر و امید افزود: در سال گذشته بیش از ۴۷۶ میلیون مرسوله پستی در کشور جابجا شد.

مرادی همچنین از رشد محسوس ترافیک و بسته‌های امانتی در سال گذشته خبر داد و گفت: این رشد نشانه فعالیت‌های بروز شرکت پست به عنوان حلقه اتصال بین تولید کننده و مصرف کننده در بخش اقتصادی است.

وی با بیان اینکه جهت گیری پست در جهان به سمت اسناد و کالا می‌باشد، ادامه داد: با توجه به تغییر نیاز مشتریان، شرکت پست جمهوری اسلامی هم تلاش می‌کند تا در این زمینه برای سهولت و دسترسی آسان به محصولات و مرسولات گام موثر بردارد.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اهمیت توسعه تجارت الکترونیک و دو طرح الکترونیکی در حال اجرای «جی نف» (GNAF ـ یکسان سازی نشانی پستی) و «سیماک» (سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور) گفت: با تکمیل و بهره برداری از این دو طرح در قالب برنامه ششم توسعه، تحولی در ارتباطات کشور ایجاد خواهد شد.

مرادی، یکپارچه سازی اطلاعات و ایجاد شناسنامه الکترونیک املاک جهت برنامه ریزی مدیریتی، جلوگیری از زمین خواری و ارتقای سلامت اداری را از مزایای اجرای طرح سیماک در راستای تحقق دولت الکترونیک برشمرد.

وی پیرامون طرح ملی جی نفت هم گفت: با اجرای این طرح می‌توان برای هر مکان کد پستی یونیک و آدرس استاندارد با تخصیص طول و عرض جغرافیایی مشخص کرد و این سه گزینه را روی نقشه‌های بومی قرار داد.

در این آیین، سید عبدل درگاهی به عنوان مدیرکل جدید پست استان چهارمحال و بختیاری معرفی و از خدمات حسین عنایتی مدیرکل سابق قدردانی شد.

انتهای پیام/ش

سرانه پستی در کشور کمتر از ۶ مرسوله است

برچسب ها: پست ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار