آیت‌الله نوری‌همدانی:

تمام حرکت‌های انجام‌شده در کشور باید بر محور ولایت‌فقیه باشد

مرجع تقلید شیعیان گفت: تمام حرکت‌های انجام‌شده در کشور باید بر محور ولایت‌فقیه باشد، چراکه این امر به اتحاد مسلمانان و ملت ایران منجر می‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مبلغان نخبه که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، اظهار داشت: در دین اسلام، از هیچ قشری به‌اندازه علما تکریم نشده و همچنین هیچ طایفه‌ای به‌اندازه علما وظایف سنگین و خطیری ندارد.

وی با بیان حدیثی از حضرت زهرا (س) در جلد دوم بحارالانوار، افزود: به علمای شیعه از طرف خداوند هدایایی اهدا می‌شود و هرقدر علمشان بالا باشد و برای هدایت مردم بکوشند، ارزش آن‌ها در محضر خداوند بیشتر می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی ابراز کرد: یکی از نکات مهمی که مبلغان باید به آن توجه داشته باشند، کسب اطلاعات لازم از مکانی است که در آن به تبلیغ می‌پردازند و این اطلاعات مخصوصاً در زمینهٔ انقلاب اسلامی و تعداد شهدا و جانبازان منطقه موردنظر و همچنین تعداد علماء آن منطقه دارای اهمیت بیشتری است.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اهمیت مفهوم ولایت‌فقیه، خاطرنشان کرد: تمام حرکت‌های انجام‌شده در کشور باید بر محور ولایت‌فقیه باشد، چراکه این امر به اتحاد مسلمانان و ملت ایران منجر می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان گفت: در دین مبین اسلام، امر کادر سازی از اهمیت بالایی برخوردار بوده که تبلیغ به آن کمک شایانی می‌کند و هر مبلغ باید به احیای امر اهل‌بیت بپردازد، چراکه این امر خواسته اهل‌بیت از ماست.

وی اهمیت اخلاق مبلغ را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: اخلاق یک مبلغ بیش از اقوال او تأثیرگذار بوده و اگر یک مبلغ باروحیه تکریم و تواضع به امر تبلیغ بپردازد، در گرایش مردم به مفاهیم تبلیغی بسیار تأثیر می‌گذارد.

مرجع تقلید شیعیان منبر را یک فن دانست و عنوان کرد: منبر از ملزومات امر تبلیغ بوده و با تدریس تفاوت دارد و مهارت بالا در منبر به توفیق ختم می‌شود و هر طلبه‌ای که منبر می‌رود، باید با طراحی‌های مناسب قبل از برنامه، آمادگی لازم را کسب کند.

آیت‌الله نوری همدانی، تسلط بر ادبیات را از دیگر ملزومات منبر دانست و خاطرنشان کرد: اگر شخصی در ادبیات نحو چه در عربی و چه در فارسی ضعف داشته باشد، به هیچ علمی دست نمی‌یابد، چراکه ادبیات یک رکن است.

وی تأکید کرد: قرآن و تفاسیر ارزشمندی همچون تفسیر المیزان، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه ازجمله مواد اصلی مورداستفاده مبلغان محسوب می‌شود که از محتوای غنی برخوردار بوده و باید موردتوجه قرار گیرد.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: در صحیفه سجادیه تمام موارد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی یافت می‌شود و مسئولان بحرین مطالعه آن را مخصوصاً در زندان‌ها ممنوع اعلام کرده‌اند، چراکه دریافته‌اند که ریشه تمام انقلاب‌ها در این کتاب ارزشمند موجود است.

آیت‌الله نوری همدانی انقلاب اسلامی را متشکل از سه رکن اسلام، مردم و ولایت‌فقیه دانست و ادامه داد: مردم و مستضعفان در پیروزی این انقلاب، متحمل زحمت‌های فراوانی شدند که خدمت به آن‌ها باید موردتوجه مسئولان باشد و طلاب باید سعی کنند که مردم را درصحنه به‌عنوان پشتیبان انقلاب حفظ کنند، چراکه اگر مردم درصحنه باشند، ادامه مسیر با موفقیت طی می‌شود.

وی عنوان کرد: امروزه به برکت انقلاب اسلامی، طلاب از نقش برجسته‌ای در کشور برخوردارند و به همین دلیل باید در جهت افزایش تأثیرگذاری استفاده کرد.

مرجع تقلید شیعیان به لزوم به‌روز بودن طلاب در پاسخگویی به شبهات موجود پرداخت و تأکید کرد: انقلاب اسلامی، خواب را از چشم مستکبران دنیا ربوده و مستضعفان جهان را بیدار کرده است.

انتهای پیام/ الف

انقلاب اسلامی خواب را از چشم مستکبران دنیا ربوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار