آزادی‌خواه در گفت‌وگو باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

خروج 9 میلیون گردشگر از کشور در سال 96

سخنگوی کمیسیون فرهنگی گفت: در سال گذشته 5 میلیون و 200 هزارنفر گردشگرخارجی وارد کشور شد و 9 میلیون نفر نیز گردشگر از کشور خارج شدند.

خروج 9 میلیون گردشگر از کشور در سال 96حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از حضور مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاونانش در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

وی افزود: در سال گذشته 5 میلیون و 200 هزارنفر گردشگر خارجی وارد کشور شد که این رقم نسبت به سال قبل 4 درصد رشد داشته است همچنین 9 میلیون نفر گردشگر از کشور خارج شدند.

آزادی خواه با اشاره به این نکته که البته 2.5 میلیون از جمعیت 9 میلیونی گردشگر خارجی از کشور، در ایام اربعین حسینی(ع) راهی سفر به کربلای معلی شده‌اند، براساس گزارش ارائه شده با توجه به جمعیت 80 میلیونی کشور خروج این تعداد گردشگر از کشور پایین تر از نُرم جهانی است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی سال 96 سند راهبردی گردشگری را به هیأت دولت فرستاده و در انتظار تصویب آن است.

وی تأکید کرد: همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی در این نشست بیان کرد که باید در حوزه صنایع دستی برند سازی انجام شود و ما توانسته‌ایم در نوروز امسال 780 مکان در مناطق مختلف برنامه نوروزی برگزار کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار