افزایش ۳۸ رشته جدید در برنامه راهبردی دانشگاه میبد

رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد از افزایش ۳۸ رشته جدید در برنامه راهبردی این دانشگاه خبرداد.

کلانتری رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد در گفتگو باخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛گفت: دانشگاه آیت الله حائری میبد دارای سه دانشکده مصوب شامل دانشکده‌های الهیات، علوم انسانی و ایران‌شناسی و دانشکده فنی و مهندسی است.

وی از تحصیل ۱۹۰۰ دانشجو در این دانشگاه در قالب ۱۵ رشته کارشناسی، ۱۰ کارشناسی ارشد و چهار رشته دکتری خبر داد و افزود: هر چند خوشبختانه در حال حاضر مشکل خوابگاه نداریم و با کمک خیرین بسیاری از نیاز‌های زیرساختی دانشگاه مرتفع شده است ولی در صورت اجرای طرح جامع و افزایش تعداد دانشجویان این دانشگاه تا ۳۵۰۰ نفر طی بازه زمکانی ۵ ساله قطعاً در آینده نیازمند ایجاد فضا‌های آموزشی، کمک آموزشی، رفاهی و ورزشی و خوابگاهی خواهیم بود.

کلانتری ضمن اشاره به ایجاد ۱۲ هزار مترمربع فضای فیزیکی در این دانشگاه طی ۱.۵ سال گذشته و همچنین ۶ هزار مترمربع فضای خوابگاهی در این مدت، خاطرنشان کرد: دانشگاه دارای ۶ آزمایشگاه مجهز در زمینه رشته‌های مهندسی پزشکی و مهندسی مواد است که با سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد تومان ایجاد شده و هم‌اکنون مورد استفاده متقاضیان غیر از دانشگاه نیز هست.

رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد از اقدامات خوب دانشگاه در زمینه دانشگاه سبز خبر داد و تصریح کرد: ساختمان‌های جدید دانشگاه از مصالح ساختمانی عایق مانند ICF ساخته شده که تاثیر زیادی در مصرف بهینه انرژی برای دانشگاه داشته و علاوه بر این در هزینه‌های ساخت بین ۲۰ تا ۲۵ درصد صرفه‌جویی مالی شده است.

به گفته کلانتری، در سال جاری با کشت سه هزار اصله نهال ۳۰ درصد به فضای سبز این دانشگاه اضافه شده که در این این نهال‌ها برخی نهال‌های ویژه مانند مورینگا که یک گیاه مناسب اقلیمی استان، دارویی و صنعتی است، کشت شده است.

وی از افزایش هیئت علمی دانشگاه از ۴۳ نفر به ۶۰ نفر از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: هرچند به لحاظ نسبت استاد به دانشجو از وضعیت خوبی برخورداریم ولی از نظر نسبت کارمند به استاد و کارمند به دانشجو، دچار کمبود‌هایی هستیم.

رئیس دانشگاه میبد با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده دانشگاه با معاونت ریاست جمهوری در رابطه با ایجاد کلکسیون گیاهان دارویی، گفت: در این رابطه برخی زیرساخت‌ها فراهم شده و قرار است در کنار ان چند دمنوش‌خانه نیز برای عرضه برخی محصولات ایجاد شود.

وی همچنین به تفاهم‌نامه دانشگاه با سپاه اشاره و تصریح کرد: براساس این تفاهم‌نامه دانشگاه در زمینه ترویج کشت گیاهان دارویی در شهرستان خاتم فعالیت خواهد کرد که این برنامه از ابتدای تابستان وارد مرحله عملاتی خواهد شد.

کلانتری از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با برخی پژوهشکده‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد دانشگاه از طریق انجام طرح‌های تحقیقاتی پلی بین دانشگاه و صنعت ایجاد کند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ انجمن علمی و دو نشریه دانشجویی، اضافه کرد: دانشگاه علاوه بر نشریه تخصصی قیم که به رده B. ارتقا یافته است، به دنبال اخذ مجوز سه نشریه تخصصی دیگر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هست.

کلانتری از چاپ ۱۶ جلد کتاب از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه در دو سال گذشته خبر داد و افزود: امسال دانشگاه نمایندگی انجمن ایرانی تاریخ را برعهده گرفته که در زمینه تاریخ ایران و اسلام فعالیت می‌کند.

وی به کسب مجوز ایجاد پژوهشکده کاشی و سرامیک از نوع دوم توسط دانشگاه اشاره کرد و گفت: البته در راستای تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه تعدادی کلینیک را طراحی و به دنبال تصویب ان‌ها هستیم.

وی در رابطه با برنامه‌های فرهنگی دانشگاه گفت: علاوه بر برگزاری سالانه بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی، امسال ۱۷ کرسی نظریه‌پردازی در دانشگاه برگزار شده که از این لحاظ در سطح دانشگاه‌ها بی‌نظیر است.

انتهای پیام/ ا

برگزاری بیش از 200 برنامه فرهنگی در دانشگاه میبد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار