در چهارمحال و بختیاری:

۸۵ درصد از بیکاران فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند

۸۵ درصد از بیکاران چهارمحال و بختیاری را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

۸۵ درصد بیکاران فارغ التحصیلان دانشگاهی هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید حفیظ الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ۶۳ هزار نفر در این استان بیکار هستند که ۸۵ درصد آنان را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه تعداد بیکاران این استان در مدت مشابه سال گذشته ۴۵ هزار نفر اعلام شده بود افزود: چهارمحال و بختیاری دارای بالاترین نرخ بیکاری در کشور می‎باشد.

فاضلی، مهم ترین برنامه برای رفع این معضل را اختصاص ۲۲۵ میلیارد ریال اعتبار اجرای طرح راه اندازی مشاغل خانگی در استان بیان و اضافه کرد: با اجرای این طرح تا کنون حدود چهار هزار پروژه به بانک‌های عامل معرفی گردیده است.

وی ادامه داد: همچنین برای رونق اشتغال روستایی در چهارمحال و بختیاری، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص داده شد.

فاضلی گفت: در این راستا با بررسی ۲۷۹ طرح در کمیته‌های شهرستانی، ۱۵۹ طرح با اعتباری بالغ بر ۸۶۰ میلیارد ریال تصویب و به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی، طرح اشتغال فراگیر با چهار هزار میلیارد ریال اعتبار را از دیگر طرح‌های اجرایی در استان برشمرد و افزود: در این طرح ۶۸۶ متقاضی در قالب ۱۱ رشته شغلی در سامانه کار ثبت نام کرده که ۹۹ طرح آن به تصویب رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سهمیه اشتغال استان در طرح کارورزی چهار هزار نفر است، که این طرح از سوی فارغ التحصیلان دانشگاهی استان با استقبال روبرو نشد و تا کنون ۱۲۵ نفر ثبت نام کرده اند.

فاضلی، از فعالیت دو هزار و ۷۷۲ تعاونی در چهارمحال و بختیاری هم خبر داد و پیش بینی کرد: امسال ۲۰۰ تعاونی جدید به تعاونی‌های استان اضافه شود.

وی، صیانت از نیروی کار را از مهمترین وظایف این اداره کل اعلام کرد و افزود: در همین راستا طی سال گذشته شش هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های فعال استان صورت گرفت.

انتهای پیام/خ

چهارمحال و بختیاری دارای بالاترین نرخ بیکاری در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.