ملانیا ترامپ بار دیگر به سرقت ادبی متهم شد

به دنبال انتشار بروشوری با موضوع فضای مجازی، همسر رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به سرقت ادبی متهم شد.

بانوی اول آمریکا بار دیگر به سرقت ادبی متهم شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ملانیا ترامپ، همسر رئیس جمهور آمریکا، بار دیگر به سرقت ادبی متهم شد. این اتهام مربوط به بروشوری است که او به نام خود بوسیله کمیسیون تجارت فدرال منتشر کرد. این بروشور کاملا مشابه نمونه منتشر شده در سال 2014 است.

اسپوتنیک گزارش داد پس از انتشار یک بروشور به عنوان بخشی از اقدام ابتکاری ملانیا با عنوان «بهترین باشید» معلوم شد که این بروشور کاملا مشابه نمونه‌ای است که در سال 2014 و در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، منتشر شده بود.

در این بروشور که با عنوان «گفتگو با کودکان درباره استفاده از فضای مجازی» منتشر شد، به موضوع کنترل والدین بر استفاده کودکان از فضای مجازی و امنیت استفاده از اینترنت بوسیله آنها پرداخته شده است. اما موضوع قابل توجه این است کاربران فضای مجازی دریافتند که این بروشور اساسا مشابه بروشور منتشره  در سال 2014 است. به گزارش بی بی سی و واشنگتن اگزماینر ادبیات و تصاویر به کار رفته در بروشور ملانیا غالبا در نمونه منتشره در سال 2014 بکار رفته است.

در حالیکه طراحی‌های گرافیکی این بروشور اغلب همانند نمونه سال 2014 است، تمامی تصاویر مربوط به گوشی‌های هوشمند در این بروشور از مدل چهار دکمه‌ای که توسط سیستم‌های اندروید گوگل استفاده می‌شود، به نمونه تک دکمه‌ای بسیار مشابه محصولات شرکت اپل تغییر یافته است. 

موضوع جالب اینکه وب سایت کاخ سفید در ابتدا اعلام کرد این بروشور بوسیله همسر رئیس‌جمهور آمریکا و کمیته تجارت فدرال تدوین شده است. اما بعد اعلام کرد این بروشور بوسیله کمسیون تجارت فدرال و به ترغیب همسر رئیس جمهور منتشر شده است. کاخ سفید در این مورد به گاردین گفت: به نظر می‌رسد آشفتگی در این باره وجود داشته باشد اما ما می‌خواهیم شفاف عمل کنیم.

کاخ سفید با انتقاد از رسانه‌های مخالف که بحث شباهت‌های میان این دو بروشور را مطرح کردند، اعلام کرد این رسانه‌ها تلاشی را که باید صرف ترویج مهربانی و تلاش‌های مثبت به نیابت از کودکان می‌شد، برای مطرح کردن اتهامات بی‌اساس علیه بانوی اول آمریکا و ابتکارات جدید او به کار بستند. بنا به گزارش بی بی سی  کاخ سفید اعلام کرد ملانیا در تلاش است تا از جایگاه خود برای تقویت پیام‌های مثبت استفاده کند.

اولین بار نیست چنین اتهاماتی علیه ملانیا ترامپ مطرح می‌شود. در سال 2016 نیز مشخص شد بخشی از سخنرانی او در مجمع ملی جمهوریخواهان، بسیار مشابه سخنرانی سال 2008 میشیل اوباما، همسر باراک اوباما، در مجمع ملی دموکرات‌ها بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار