رئيس کل دادگستری اصفهان:

قوانین حقوق کودک نیازمند بازنگری است

خسروی وفا گفت: حقوق کودک نیازمند بازنگری در قوانین مرتبط با آن است تا برخی نواقص و مشکلات در رسیدگی های قضایی مرتفع شود.

 حقوق کودک نیازمند بازنگری در قوانین مرتبط با آن استبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد خسروی وفا در نشست مشترک با معاون حقوق بشر و امور بین الملل و دبیر مجمع کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری، اقدامات و فعالیتهای کنوانسیون حقوق بشر و امور بین الملل را در سالهای اخیر سازنده و اثرگذار دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر پیشگام بسیاری از کشورهایی که مدعی دموکراسی هستند، بوده و هست و گامهای مهمی در این رابطه برداشته است.

وی با اشاره به اینکه اینگونه اقدامات نباید منبعث از فرهنگ غرب باشد، افزود: فرهنگ غنی و والای اسلامی از زمان انعقاد نطفه تا پایان مرگ انسان برنامه، دستور و حقوق دارد و با حرکت در مدار و مسیر این قوانین و حقوق پیشتاز و سرآمد جهان هستیم.

رئيس کل دادگستری استان اصفهان بیان داشت: حقوق کودک نیازمند بازنگری در قوانین مرتبط با آن است تا برخی نواقص و مشکلات که در رسیدگی های قضایی در پرونده ها مطرح است، مرتفع شود.

خسروی وفا همچنین همکاری و تعامل همه نهادها اعم از مردمی و گروه های اجتماعی را در رسیدن به اهداف مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروههای مختلف به منظور بهره گیری حداکثری از این ظرفیت از جمله اقدامات معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری بوده که نتایج خوبی را تاکنون به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار