اختصاص هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به تقویت صادرات واحد‌های صنعتی

معاون وزیر صنعت از اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای تقویت و توسعه صادرات واحد‌های صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صادق نجفی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جمع صنعتگران مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، تقویت و توسعه صادرات واحد‌های صنعتی را از برنامه‌های مهم این سازمان اعلام کرد و گفت: امسال در قالب بودجه ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع پیش بینی شده است.

وی افزود: این اعتبارات که از محل سرفصل درآمد‌های عمومی دولت و افزایش تعرفه‌ها به منظور ارتقاء صادرات واحد‌های صنعتی در نظر گرفته شده صرف توانمندسازی صادراتی صنایع خواهد شد.

نجفی ادامه داد: محل این اعتبارات بخشی از هزینه‌های مربوط به ثبت نشان تجاری، عوارض صادراتی کشور‌های مقصد، کمک به برقراری خطوط ریلی هوایی و دریایی، تبلیغات و بازاریابی در کشور‌های هدف، توسعه خوشه‌های کسب و کار و شبکه سازی، کمک هزینه سود تسهیلات بانکی برای صادرکنندگان و نیزاعزام به نمایشگاه‌های خارجی پرداخت خواهد شد.

وی، فراهم کردن بستر و شرایط برای ارتقای صادرات واحد‌های صنعتی را از برنامه‌های اصلی دولت اعلام کرد و اظهار داشت: آیین نامه‌های اختصاص این اعتبارات به زودی تدوین و اجرایی خواهد شد.

وی از دیگراولویت‌های امسال را اجرای طرح کلینیک صنعت با هدف عارضه‌یابی و رفع مشکلات واحد‌های صنعتی اعلام کرد و تصریح کرد: طرح کلینیک صنعت با رویکردی جدید اجرایی خواهد شد.

نجفی در ادامه وجود تعامل و همدلی بین فعالان صنعتی و دستگاه‌های حاکمیتی را در پیشرفت اهداف بخش صنعت ضروری دانست و گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور باید به گونه‌ای عمل کنیم که تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرده و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهیم کرد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های شهرک صنعتی بزرگ شیراز بعنوان یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور، بر اهتمام ویژه به منظور رفع مشکلات این شهرک صنعتی تاکید کرد و گفت: موضوع تامین پایدار آب در این شهرک صنعتی در اولویت قراردارد.
انتهای پیام/ر

صحبت های معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در شیراز

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.