معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دانشگاه علوم پزشکی در زمینه نانوفناوری و سلول های بنیادی ۱۲۰ طرح تحقیقاتی ارائه داده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دانشگاه علوم پزشکی در زمینه نانوفناوری و سلول های بنیادی ۱۲۰ طرح تحقیقاتی ارائه داده است.به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سعید بشیریان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه نانو فناوری تمام آینده کشور را در بر میگیرد ادامه داد: هرچند عمر این رویکرد به بیش از دو دهه نمی‌رسد اما اثراتش بسیار عمیق است. شروع تحول شگرف در نانو از سال 2025 است و تا سال 2045 تحولات عجیبی در آن ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: فناوری نانو در رشته‌های علوم پزشکی تاثیر بسزایی داشته و این رویکر در تشخیص پزشکی نیز جایگاه ویژه‌ای را یافته است به همین دلیل است که نانو فناوری بحث بسیار مهم و جدی است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: در سال 2045 پیشرفت فناوری‌های نانو به جایی می‌رسد که  افراد به محضی که اراده کنند می‌توانند وضعیت ژنتیکی و سطح تغیییرات آن را در گوشی خود مشاهده کنند.

بشیریان با بیان اینکه با بیان اینکه از روش فناوری نانو در رشته‌های محیط زیست و دندان پزشکی بهره گرفته شده است، اظهار داشت: نانو فناوری رویکردی است که همه باید آن را بپذیرند اما متاسفانه عده‌ای هیچ اطلاعاتی راجع به آن ندارند.

وی گفت: ملموس‌ترین محل نفوذ نانو فناوری در علوم پزشکی است و پیش بینی می‌شود در آینده زندگی بدون استفاده از نانو فناوری ممکن نباشد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان با ابراز خرسندی ازوضعیت پیشرفت نانو فناوری در دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: دستاوردهای این دانشگاه در زمینه نانوفناوری و سلول های بنیادی ارائه 120 طرح تحقیقاتی در این .

بشیریان تصریح کرد: در استان همدان میزان شیوع آسم و آلرژی نسبت به سایر مناطق و نرم جهانی بیشتر است بنابراین کارگروهی را تشکیل دادیم و در آن از متخصصین 12 رشته مرتبط دعوت کردیم تا هریک از دید خود این موضوع را بررسی کنند راهکارهای مناسب و پیشگیرانه را اعلام کنند.

انتهای پیام/ص.ف

برچسب ها: علوم پزشکی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.