برگزاری تمرین امداد و نجات ساحلی در اهواز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از برگزاری تمرین امداد و نجات ساحلی در اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به برگزاری تمرین امداد ونجات ساحلی در اهواز بیان داشت: در این تمرین نیروهای فعال آتش نشانی ، جمعیت هلال احمر استان و اورژانس حضور داشته و ماموریت امداد رسانی را با آمادگی کامل انجام دادند.

وی افزود: برگزاری تمرین امداد و نجات جاده ای، ساحلی و کوهستانی می‌تواند میزان آمادگی نیروهای امداد رسانی را افزایش داده و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کند.‌

خدادای عنوان کرد: هلال احمر دارای پایگاه های فعال امداد و نجات ساحلی، جاده ای و کوهستانی بوده که در فصل بارندگی در برخی از شهرستان ها به کمک رسانی به حادثه دیدگان می‌کند.

وی با تاکید بر نبود زیر ساخت های کافی افزود: در کنار فعالیت های امداد رسانی شاید مهم ترین مسأله ای که باید به آن توجه ویژه شود نبود زیرساخت های کافی در سواحل استان است که در موارد مختلفی حوادث ناگواری را برای شهروندان موجب شده است.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: آموزش باید سرلوحه کار قرار گیرد و میزان خطر ناشی از شنا در سواحل پر‌خطر به شهروندان گوش زد شود چرا که در حال حاضر خوزستان بالاترین آمار غرق شدگی در سطح کشور را دارد که باید برای کاهش آن برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

انتهای پیام/م

خوزستان رکورد دار غرق شدگی در کشور

برچسب ها: هلال احمر ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.