احیای کاروانسرای بزرگ در دیوار دفاعی گرگان

استاندار گلستان از احیای یکی از کاروانسراهای بزرگ دیوار دفاعی گرگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سید مناف هاشمی در حاشیه بازدید از یافت تاریخی گرگان که به همراه رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور انجام شد گفت: در دیوار دفاعی گرگان ۱۲ کاروانسرا وجود دارد که قصد داریم یکی از آن‌ها را احیا کنیم.

وی ادامه داد: دیوار دفاعی گرگان که یکی از آثار کم نظیر تاریخی کشورمان است و روند ثبت جهانی را هم در پیش گرفته، می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود چرا که در حاشیه آن مناطق بکر و زیبایی وجود دارد که ارزش گردشگری بالایی دارد.

دیوار بزرگ اسکندر یا دیوار سرخ که در متون قدیمی مار سرخ نیز نامیده شده است از کنار دریای خزر در ناحیه گمیشان آغاز شده و تا کوه‌های گلیداغ در شمال شرق کلاله ادامه دارد.

این دیوار که ۲۰۰ کیلومتر طول دارد و پس از دیوار چین طویل‌ترین دیوار دفاعی جهان است در ۲۹ تیرماه سال ۱۳۷۸ به ثبت ملی رسیده است.

شهرام کوسه غراوی نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید گفت: اقامت گاه‌های بوم گردی ظرفیت مناسبی برای ایجاد شغل در گلستان است و، چون این استان از شرق تا غرب و شمال تا جنوب ظرفیت طبیعی گردشگری دارد می‌تواند با رونق ان‌ها به ایجاد غل کمک شایانی کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی هم در این باره قول پیگیری و بررسی داد.

انتهای پیام /ن/م
 


کاروانسرای دیوار دفاعی گرگان احیا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار