واگذاری ۳۴۸ طرح در لرستان به بخش خصوصی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان به وجود ۲۰۰۰ طرح نیمه تمام در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۴۸ طرح به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی هادی چگنی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان اظهار داشت: در لرستان ۲۰۰۰ طرح نیمه تمام وجود دارد که تکمیل آن‌ها نیازمند ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه دولت به دنبال تعیین تکلیف این طرح ها است، افزود: در برخی طرح ها نیازی به حضور دولت نیست چراکه با بخش خصوصی می‌توان این طرح ها را تکمیل کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه تاکنون ۳۴۸ طرح به استناد موارد مختلف به بخش خصوصی واگذار شده است، عنوان کرد: ۱۷۰ طرح از این طرح‌ها به صورت اجاره‌ای است و بیشترین تعداد این طرح ها به ترتیب در خرم‌آباد، بروجرد و دورود است.

وی بیان کرد: در دو ماه آینده نیز با اقداماتی که در راستای تسهیل واگذاری طرح‌ها انجام گرفت، ۲۵ طرح تعیین تکلیف و به بخش خصوصی واگذار خواهند شد و این در حالی است که ۸۵ طرح قابل واگذاری نیز داریم که بیشتر آن‌ها نیمه‌تمام است.

هادی چگنی با بیان اینکه در حال حاضر دولت برای واگذاری طرح‌های نیمه‌نمام مشوق‌های خوبی در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این مشوق‌ها، دولت حمایت‌هایی نیز از سرمایه‌گذاران خواهد کرد به طوری که در مناطق محروم تخفیفات ویژه‌ای پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی که در کشور وجود دارد، استفاده از روش مشارکت عمومی و خصوصی یکی از راهکار‌های اساسی برای تعیین تکلیف این نوع طرح ها است و برای رفع موانع نیز راهکار‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/م

۳۴۸ طرح در لرستان به بخش خصوصی واگذار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار