خلجی در همایش تحزب و توسعه:

نظام حزبی کارآمدی در ساختار سیاسی کشور شکل هنوز نگرفته است

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: هنوز یک نظام حزبی قانونی و کارآمد در ساختار سیاسی کشور شکل نگرفته است.

نظام حزبی کارآمدی در ساختار سیاسی کشور شکل هنوز نگرفته استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس خلجی کارشناس مسائل سیاسی در همایش تحزب و توسعه که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد:‌ طبق قانون اساسی مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی‌شان مورد تأکید قرار گرفته و بر اساس یکی از اصول قانون اساسی تشکیل احزاب و جمعیت‌های سیاسی به رسمیت شناخته شده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه این مسئله مهم در قانون اساسی کشورمان آمده است، اما در عرصه عمل شرایط مطلوبی برای فعالیت سیاسی آزاد و مبتنی بر جایگاه حقوقی احزاب فراهم نشده است.

خلجی تصریح کرد: این شرایط باعث شده که پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب، هنوز یک نظام حزبی قانونی و کارآمد در ساختار سیاسی کشور شکل نگرفته است و همواره احزاب در حاشیه سیاست ایران حضور دارند.

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد:‌ متأسفانه احزاب نقش چندانی در فرآیندهای سیاسی و تحولات اقتصادی و اجتماعی کشور نداشته و بازیگر عمده عرصه سیاست جامعه نبوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آمار مشخصی درباره تعداد احزاب سیاسی کشور نداریم، خاطرنشان کرد: البته طبق برخی از آمارها حدود 251 حزب دارای شناسنامه ثبت شده است که تنها 50 حزب فعال هستند، بنده حتی تردید دارم که ما به واقع 50 حزب فعال در کشور هم داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار