تجلیل از خیران مدرسه ساز استان قزوین

بیستیمن جشنواره خیران مدرسه ساز استان قزوین با تجلیل از ۲۵۰ خیر برگزار شد.

تجلیل از خیران مدرسه ساز استان قزوینبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در این مراسم گفت: نیمی از مدارس کشور با اهتمام و مشارکت خیران ساخته شده است.

محمدرضا حافظی افزود: مشارکت خیران در مدرسه سازی از ۲۱ سال قبل در کشور آغاز شد و هم اکنون ۶۵۰ هزار نفر در داخل و بیش از هزار نفر در خارج از کشور به عنوان خیر مدرسه ساز فعال هستند.

حافظی اضافه کرد: خیران هم پای دولت در زمینه مقدس مدرسه سازی سرمایه گذاری کرده اند و این حرکت مقدس نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج کشور جریان دارد چرا که ۱۰ درصد از جمعیت ایران در خارج از کشور زندگی می‌کنند و فرزندان آن‌ها نیازمند آشنایی با زبان و فرهنگ ایرانی هستند.

وی گفت: بسیاری از فرزندان این مرز و بوم در کشور‌های خارجی در مدارس بیگانه ملیت و هویت خود را فراموش می‌کنند و این مهم موجب شد برای ساخت مدارس ایرانی و به کار گیری معلمان ایرانی در خارج از کشور اقدام کنیم.

رییس جامعه خیران مدرسه ساز کشور افزود: این راه پرثمر با اهتمام خیران در کشور آغاز شده است و امیدواریم با همت بلند این خیران شاهد تداوم آن باشیم.

وی گفت: در ۳۲ استان و ۴۵۰ شهرستان کشور تداوم این امر خیر را شاهد هستیم که زمینه را برای توسعه علم و دانش در میهن اسلام فراهم ساخته است.

حافظی با بیان اینکه آموزش و پرورش رکن اصلی در هر کشور است گفت:هر کشوری که دانش داشته باشد فرزندان آن کشور نیز راه اقتصاد و معیشت خود را خواهند یافت.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین هم گفت : در چهار سال اخیر خیران استان قزوین ۵۰۰ میلیارد ریال برای مدرسه سازی هزینه کرده اند.

عسکر علی جوانبخت با اشاره به افزایش تعهد خیران مدرسه ساز افزود: مشارکت این خیران برای امسال با سی درصد افزایش به ۱۲ میلیارد تومان رسیده است.

جوانبخت اضافه کرد: پارسال خیران ۸ میلیارد تومان تعهد کردند که صد درصد محقق شد.

وی گفت: در استان قزوین هزار و ۲۹۰ واحد آموزشی فعال است که ۳۰ درصد آن با مشارکت خیرین ساخته شده است

جوانبخت افزود : هم اکنون ۲۲۰ هزار دانش آموز استان قزوین در ۹ هزار و ۵۰۰ کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/

برگزاری بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار