سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

تحقق برنامه‌های ضد فساد شهری به دو سال زمان نياز دارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: موفقیت برنامه های ضد فساد در سطح ملی ۱۰ تا ۱۵ سال و در سطح شهرها به دو سال زمان نیاز دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی مقدری در دوره آموزشی مدیران شهری با محوریت "حقوق شهروندی" و" شفافیت" اظهار کرد: شفاف‌سازی پس از دهه ۹۰ میلادی به عنوان یکی از امتیازات اصلاح حکمرانی مورد توجه بوده و در زمینه افزایش مشارکت شهروندان، پويايي جامعه مدنی در عرصه عمومی و توسعه و گسترش پاسخگویی تأثيرگذار است.

وی افزود: شفافیت مي تواند همکاری‌های بین بخشی را افزايش داده و یک هویت مشترک را در فرآیندها ايجاد کند. به طوري که عرصه عمومي جامعه آن قدر آماده شود که فساد موجود انگشت نما و آشکار باشد.  

وی شفافیت را بر اساس تعریف سازمان ملل متحد، سهیم بودن و اشتراک اطلاعات و فعالیت به روش آزادانه تعريف کرد و گفت: شفاف‌سازی می‌تواند به عنوان یک راهبرد جهت‌دار و حرکتی بنیادین، در تشکیلات شهرهای محلی مورد ارزیابی قرار گیرد.

عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان، با اشاره به اين که امروز زیست شهروندان در جوامع مدرن با محیط پیرامونشان گره خورده است، بيان داشت: به دليل آن که شهرها ابعاد کوچک تري نسبت به کشورها دارند و در اين ابعاد، توانایی‌های منطقه‌ای شهروندان نمود بيشتري دارد، در موضوع ارتقا شفاف‌سازی سرعت بيشتري نسبت به سطوح ملی دارند.

وي، استفاده درست از ظرفیت‌ها، به کارگیری تمام ظرفیت‌های شهروندان، تعهد مدنی و پاسخگویی را از تأثيرات شفافيت در شهرها برشمرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.