نگارگران اصفهانی آثارشان را به نمایش می گذارند

نگارگران اصفهانی با برپایی نمایشگاه گروهی«نقش نگارین» به دنبال پویایی در هنرهای سنتی و نقاشی ایرانی هستند.

یکی از برپاکنندگان نمایشگاه «نقش نگارین» به  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: این نمایشگاه در راستای آرمان خود یعنی، تداوم اعتلای فرهنگی و نوآوری در بستر سنت، در آستانه روز جهانی موزه و میراث فرهنگی در روز 22 اردیبهشت در نگارخانه کوثر برگزار می‌شود.

امیر رجایی با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه نگارگری گروهی اظهار کرد: دومین نمایشگاه از سلسله‌نمایشگاه‌های نگارگری گروهی با نام «نقش نگارین »برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه نقش نگارین با تداوم خود در عرصه برگزاری نمایشگاه نگارگری تلاش دارد تا بستر و زمینه را برای رویدادی ملی آماده سازد.

به گفته این نگارگر، اصفهان به عنوان قطب بزرگ فرهنگ و تاریخ هنر ایران توانایی آن را دارد تا به عنوان یک مرکز مهم هنرهای سنتی، مدرن و معاصر در دنیا معرفی شود.

رجایی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در صدد است تا با دعوت از هنرمندان و نمایش آثار هنری در سایر شهرهای ایران، بتواند فرصتی را نیز برای هنرمندانی که امکانات دیده شدن در پایتخت ندارند ، فراهم کند.

وی عنوان داشت: در بیانیه نمایشگاه نقش نگارین آمده است «نگارگری در کنار نقاشی مدرن، از گرایش‌های اصلیِ موجود در نقاشی معاصر ایران یا نقاشی ایرانی است؛ از جمله اهداف نمایشگاه‌های گروهی نقش نگارین ایجاد پویایی در هنرهای سنتی و نقاشی ایرانی و توجه به استعدادهای جوانان در این زمینه است، یکی از راه‌های دستیابی به پویایی در سایه الهام از ریشه‌ها و تداوم فرهنگی، گرد هم آوردن آثار هنرمندان مختلف و نگاه‌ها و رویکردهای متنوع آن‌ها است»

این نگارگرو برپاکننده نمایشگاه «نقش نگارین» یادآور شد: در ادامه مطرح شده «همچنین پویایی این هنر در همراه بودن و همگام بودن با دنیای معاصر، شرایط اجتماعی و جهانی و چالش‌های انسان معاصر است و ماحصل چنین پیوندی همان «نگارگری معاصر ایرانی» است، در آخر نیز باید گفت مهم‌ترین شرط تداوم و زنده ماندن این هنر در رونق اقتصادی آن است»

وی در پایان با دعوت از مردم اصفهان برای بازدید از این نمایشگاه بیان داشت: نمایشگاه نقش نگارین، در عصر روز شنبه 22 اردیبهشت ماه 1397 گشایش می‌یابد و تا 27 اردیبهشت ماه نیز دایر خواهد بود؛ گالری کوثر واقع در میدان امام، جنب عمارت عالی‌قاپو، همه روزه از ساعت 9 الی 12 و از ساعت 17 الی 21 برای عموم علاقه‌مندان باز است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.