ساوری:

قوه قضائیه برای ساماندهی حاشیه نشینان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: قوه قضائیه در کنار مسئولان و مردم چابهار است و برای ساماندهی مناطق حاشیه نشینی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

قوه قضائیه برای ساماندهی حاشیه نشینان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا ساوری مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در نشست کارگروه ویژه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری گفت: ۵۰ درصد جمعیت حاشیه نشین چابهار نیازمند فوری ساماندهی و ارائه امکانات لازم هستند.

علیرضا ساوری  افزود:  ایجاد شغل، ارائه امکانات رفاهی در روستا‌ها می‌تواند از رشد حاشیه نشینی در شهر‌ها جلوگیری کند.

وی خواستار توانمندسازی حداقل ۳۰ روستای شهرستان چابهار از نظر اشتغال و ارائه امکانات بهداشتی، آموزشی، آب، برق و طرح هادی شد.

وی افزود: امکانات چابهار متناسب با جایگاه و نام و آوازه اقتصادی و تجاری آن نیست و جای تاسف است که بیش از ۵۰ درصد جمعیت شهر چابهار حاشیه نشین باشد.

وی گفت: توانمندسازی مناطق حاشیه نشینی و جلوگیری از رشد حاشیه از اقدامات مهمی است که مسئولان شهرستان چابهار باید انجام دهند.

وی گفت: قوه قضائیه مخالف طرح‌های مقابله‌ای با تخریب واحد‌های مسکونی حاشیه نشینان به وسیله بولدزر و لودر است، زیرا شان و جایگاه جمهوری اسلامی این اجازه را نمی‌دهد که با مردم خود با لودر برخورد کند.

رئیس کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری کشور ادامه داد: قوه قضائیه در کنار مسئولان و مردم چابهار است و برای ساماندهی مناطق حاشیه نشینی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

ساوری گفت: ساکنان هیچ یک از مناطق حاشیه نشین ایران مثل افراد ساکن در حاشیه شهر چابهار نیستند و این افراد واقعا مستحق کمک و مساعدت هستند و باید امکانات اولیه برق و آب برای آنان فراهم شود.

وی تصریح کرد: در بازدید از این مناطق حاشیه نشین چابهار واقعا از نزدیک شاهد زندگی بیش از ۵۰ درصد جمعیت در سخت‌ترین شرایط بودیم که برخی‌ها حتی بدون سرویس بهداشتی و خانه بدون سقف زندگی می‌کنند.

وی خواستار همراهی و همگامی مسوولان برای حل مشکلات حاشیه نشینی چابهار شد و گفت: باید مشکلات و معضلات چابهار در زمینه حاشیه نشینی مرتفع شود.

فرماندار چابهار نیز اظهار داشت: از جمعیت ۱۱۲ هزار نفری شهر چابهار بیش از ۵۰ درصد یعنی ۵۶ هزار نفر در مناطق حاشیه نشین سکونت دارند.

غلامرضا مجیدی افزود: ساماندهی و توسعه مناطق حاشیه نشین و حل این مشکلات ضروری است و باید مسئولان برای حل مشکلات این افراد همت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار نیز گفت: حاشیه نشینی در این شهرستان رشد قابل توجهی داشته است

معین الدین سعیدی افزود: رشد حاشیه نشینی به دلیل خشکسالی، بی آبی در روستاها، مسدود شدن مرز ریمدان، فقر و بیکاری است و مردم بدون امکانات برق و آب زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی مردم در روستا‌های چابهار امکانات اولیه برای زندگی ندارند برای نجات از بی آبی و بیکاری در حاشیه شهر ساکن می‌شوند.

وی بیان کرد: نباید چابهار با مشکلات فراوان بی آبی و حاشیه نشینی مواجه باشد و مردم با معضلات و آسیب‌های اجتماعی دست و پنجه نرم کنند.

انتهای پیام/ع

حاشیه نشینی درچابهار رشد قابل توجهی داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.