حجت‌الاسلام قرائتی در همایش مبلغان در قم:

هر کاری که به خاطر آن کفار عصبانی شوند،عبادت صالحین است

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت:موشک‌های سپاه و انرژی هسته‌ای که کفار را عصبانی می کند، مصداق عبادی الصالحون است.

هر کاری که به خاطر آن کفار عصبانی شوند عبادت صالحین استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور امروز در همایش بزرگ مبلغان که در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد،اظهار کرد: چرا باید در قم 600 درس خارج برپا شود اما هیچ‌کس نمی‌داند نهج‌البلاغه چند خطبه دارد.

وی افزود: مگر قرآن در شب قدر نازل نشد، کدام مسجد در شب قدر ده آیه از قرآن تفسیر می‌کند، مقصر کیست؟ که حتی خود قرآن نیز در شب قدر سهم ندارد، نسبت به قرآن بی‌اعتنایی کرده‌ایم در نتیجه دچار مفاسد اقتصادی شده‌ایم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: نخست باید از گندم زکات نداده توبه کنیم، در حال حاضر بیش از 300 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری می‌شود، فقر ما به این دلیل است که به قرآن پشت کرده‌ایم درآیات قرآن آمده اگر زکات پرداخت کنیم زندگی مادی نیز تأمین می‌شود.

حجت‌الاسلام قرائتی با تأکید بر بازنگری در امور زندگی گفت: منتظر شورای عالی، جامعه مدرسان و حوزه‌های علمیه نباشیم، بلکه خودمان باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و خودمان تصمیم بر بازنگری بگیریم آیات اخلاقی قرآن را خودمان دست به تفسیرش بزنیم.

وی بیان کرد: در هر خانه‌ای یک قرآن هست اما باید از خودمان شروع کنیم تا بتوانیم با کمک این کتاب آسمانی به معارف الهی دست‌یابیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: همه ما نسبت به قرآن مورد شکایت هستیم مگر اینکه جبران کنیم، همچنین ادای باسوادان را نباید دربیاوریم، بسیاری از مطالبی که می‌خوانیم علم نیست بلکه باید به ساده‌سازی مطالب پرداخت و علم واقعی قرآن کریم بوده و حتی حروف این کتاب دارای نکته است.

 حجت‌الاسلام قرائتی گفت: وارد مسجدی شدم دیدم مرگ آمریکا نمی‌گویند، علت را پرسیدم در جواب گفتند: اینجا مسجد مقدسان بوده و مکان سیاسیون نیست، گفتم مرگ بر آمریکا گفتن مقدس است، چراکه مؤمن دارای 4 ویژگی رحما بینهم، اشداعلی الکفار و رکوع و سجود است، پس در این مسجد 50 درصد به آیات قرآن عمل می‌کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) که حفظ نظام از اوجب واجبات و حتی از نماز واجب‌تر است، افزود: روحانیان باید از مردم، با مردم و در میان مردم باشند، همچنین تکیه‌گاه انسان باید قرآن کریم باشد.

وی با تأکید بر اینکه برای هر دانشکده‌ای یک تفسیر می‌خواهیم اما نداریم و دستمان خالی است، تصریح کرد: هر کاری که به خاطر آن کفار عصبانی شوند عبادت صالحین است موشک‌های سپاه، انرژی هسته‌ای، کشتی نگرفتن ایرانیان با اسرائیل همگی مصداق عبادی الصالحون هستند.

انتهای پیام/ش

سخنان حجت الاسلام قرائتی در همایش مبلغان در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار