افتخاری: آن‌هایی که بدهی‌ها را برجای گذاشتند باید نقد شوند نه من!

مدیرعامل استقلال گفت: افرادی که باعث این همه بدهی آبی پوشان شدند باید مورد انتقاد قرار بگیرند نه من.

افتخاری: آن‌هایی که بدهی‌ها را برجای گذاشتند باید نقد شوند نه من!به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا افتخارى مدیرعامل استقلال  با حضور در برنامه تلویزیونی با ابراز خرسندی از قهرمانی استقلال در جام حذفی گفت: ابتدا قهرمانی استقلال را تبریک می‌گویم. واقعاً کار سختی بود. در این جام سخت‌ترین بازی ما در آبادان با صنعت نفت بود که پیروز شدیم. بچه‌ها تلاش کردند و توانستیم نتیجه لازم را بگیریم. صنعت نفت را که شکست دادیم و فینالیست شدیم. در آنجا شانس قهرمانی‌مان زیاد شد و بچه‌ها روحیه گرفتند و توانستیم قهرمانی را به دست آوریم.

آن‌هایی که بدهی‌ها را برجای گذاشتند باید نقد شوند نه من!

وی در خصوص بدهی‌های باشگاه استقلال و اینکه مدیرعامل استقلال در این خصوص مورد نقد قرار گرفته است، گفت: من نباید مورد نقد قرار بگیرم، بلکه کسانی که این بدهی‌ها را برجا گذاشتند باید نقد شوند! من بخشی از این بدهی‌ها را توانستم پرداخت کنم. واقعاً چیزی شبیه معجزه بود که باشگاه استقلال در این یک سال که من بودم بالغ بر ۱۵ میلیارد بدهی را پرداخت کرد. با این پول می‌توانستیم مشکلات اصلی باشگاه را برطرف کنیم. در هر صورت با تمام سختی‌هایی که وجود داشت موفق به این کار شدیم.

بدهی‌های خارجی پرسپولیسی‌ها بیش از ما بوده است

افتخاری در این خصوص که «پرداخت بدهی‌های پرسپولیس مبلغش بیش از ۳۰ میلیارد بوده، اما چطور بدهی‌های باشگاه استقلال به بیش از ۱۵ میلیارد نرسیده است؟، گفت: آن‌ها بدهی‌های خارجی‌شان زیاد بود. به خاطر رأی‌هایی که فیفا داده بود مجبور شدند بدهی‌ها را پرداخت کنند.

یک ریال هم از دولت پول نگرفته‌ایم

مدیرعامل باشگاه استقلال در واکنش به این موضوع که نوبخت گفته بود بدهی‌های استقلال و پرسپولیس را پرداخت می‌کنیم، تصریح کرد: امیدوارم سر حرف‌شان باشند، چون یکسری از طلبکاران آمدند جلوی باشگاه گفتند که نوبخت گفته بدهی‌ها را پرداخت می‌کند. تا این لحظه که ما پولی دریافت نکرده‌ایم. در این مدت هم که با کمک حامی مالی بدهی‌ها را پرداخت کرده و یک ریال هم از دولت پول نگرفته‌ایم. یک تیم حرفه‌ای باید از فوتبال درآمد داشته باشد، اما ما از این درآمد‌ها محروم هستیم. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که از جایی غیر از فوتبال درآمد داشته باشیم.

۳۰ میلیارد از اسپانسر گرفتیم و ۳۵ میلیارد تومان هزینه کردیم

وی درباره این موضوع که شرکت‌های مختلفی برای حمایت از پرسپولیس و استقلال اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: بله، این تقابل دوطرفه است. آن‌ها برای شرکت خودشان تبلیغ می‌کنند و ما هم سهم خودمان را می‌بریم. امسال از محل قراردادمان با اسپانسر ۳۰ میلیارد تومان دریافتی داشتیم که توانستیم پول بازیکنان خارجی و مربیان‌مان را پرداخت کنیم، حتی پول بازیکنان خودمان را هم پرداخت کردیم. ما تقریباً ۱۰ میلیارد از بدهی‌های‌مان را پرداخت کردیم. هزینه‌های کادرفنی و هزینه‌های سفرمان را پرداخت کردیم. درآمد‌های دیگری از ناحیه بلیت‌فروشی و متفرقه داشتیم. تقریباً ۲۰ میلیارد برای بازیکنان و مربیان‌مان هزینه کردیم، ۱۵ میلیارد تومان بدهی‌ها را پرداخت کردیم.

در سال ۹۵ بدهی مالیاتی نداشتیم

مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به این موضوع که «فقط ۱.۵ میلیارد پول شجاعیان را دادید، چطور هزینه‌های باشگاه با وجود مربیان و بازیکنان خارجی ۲۰ میلیارد شده است؟»، گفت: ما در بحث بازیکنان و مربیان خارجی‌مان بیشتر از آن چیزی که پیش‌بینی کرده بودیم، عمل کردیم. سعی کردیم هزینه‌ها را مدیریت کردیم. موقعی که با مدیرکل اداره دارایی صحبت می‌کردم، او از شرایط ما تعجب کرد. من سال ۹۵ استعلام از اداره دارایی گرفتم که هیچ‌گونه بدهی نداشتیم. اگر این روند ادامه پیدا کند می‌توانیم به آینده باشگاه امیدوار باشیم. باشگاه استقلال در حال حرفه‌ای شدن است، اما شرایط و ابزاری که در کشور وجود دارد همراه و همگام با ما نیست.

ممکن بود تلفات فینال جام حذفی بیش از این باشد

افتخاری درباره این موضوع که گفته بودند به هوادار مصدوم کمک می‌کنند، گفت: من چند روز پیش با او صحبت کردم و جویای احوالش شدم. در مورد مشکل استخدامش در شرکتی که کار می‌کند با استاندار استان محل زندگی‌اش صحبت کردم که این مشکل هم حل شود. در مورد هزینه‌های درمان و معالجات چشمش با اسپانسر صحبت کردیم که کمک کنند. ما از این هوادار استقلال دعوت کردیم که سه‌شنبه به تهران بیاید و شاهد دیدار استقلال و ذوب‌آهن باشد تا از او تجلیل کنیم. متاسفانه او بدشانسی هم آورد. من شاهد بودم صندلی‌ها را می‌شکستند و روی سر تماشاگر می‌انداختند که ممکن بود تلفات بیشتر از این هم باشد. این مسئله برای فوتبال ما معضل شده است و آسیبش را جای دیگر می‌بینیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار