مشاور وزیر بهداشت گفت:به دلیل کوتاه بودن فاصله افطار تا سحر، توصیه می کنم که شام نخورید.

روزه با نوشیدنی های سرد باز نشود/به دلیل کوتاه بودن فاصله افطار تا سحر شام نخوریدبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود خدادوست مشاور وزیر بهداشت در پیش خطبه های نماز جمعه امروز تهران اظهار کرد: اصل پیام طب ایرانی بر حفظ و ارتقا تندرستی است.

وی افزود: در سالهای اخیر ماه مبارک رمضان در فصلهای گرم سال قرار گرفته است به همین دلیل روز طولانی است و زمان تشنگی و گرسنگی زیاد است؛ توصیه می کنم روزه با نوشیدنی های سرد باز نشود.

 مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: سعی کنید روزه را با شیرگرم و خرما، سکنجبین ولرم یا آب ولرم باز کنید این مسئله شدت حرارت را می‌شکند و وقتی با این موارد روزه باز می‌شود اشتهای کاذبی که منتهی به پرخوری می‌شود، از بین می‌رود.

خدادوست گفت: در فصول گرم سال، هضم معده و گوارشی ضعیف است. توصیه من این است که روی هم خوری اتفاق نیفتد.فاصله افطار تا سحر فاصله کوتاهی است. سحر باید کامل میل شود تا بتوانیم روزه بگیریم و گرسنگی را تحمل کنیم.

مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه افطار باید سبک میل شود، گفت: نان، پنیر و کتلت به همراه سبزی غذای مناسبی است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کوتاه بودن فاصله افطار تا سحر، توصیه می کنم که شام نخورید، افزود: مخلوط عرق کاسنی و شاتره در زمان سحر استفاده کنید.

خدادوست با بیان اینکه استفاده هندوانه و سنکنجبین در زمان سحر توصیه می‌شود، اظهار کرد: حتما سحر بیدار شوید و سحری استفاده کنید.

مشاور وزیر بهداشت گفت: بعد از اینکه سحری میل کردید، یک یا دو ساعت سعی کنید نخوابید زیرا معده پر است و نباید بخوابید . یک یا دو ساعت قران قرائت کنید یا کتاب بخوانید بعد استراحت کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار