حضور سفرای عربستان و بحرین در جشن سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره

در جشنی که سفارت اسرائیل به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس این رژیم جعلی در قاهره برگزار کرد، "اسامه نقلی" سفیر جدید عربستان سعودی و "راشد بن عبدالرحمن آل خلیفه" سفیر بحرین نیز حضور داشتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری فلسطینی صفا، برخی منابع خبری از حضور سفرای عربستان سعودی و بحرین در جشن سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی در قاهره خبر دادند.

این پایگاه به نقل از یک دیپلمات غربی فاش کرد، در جشنی که سفارت اسرائیل به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس این رژیم جعلی در هتل ریتزکارلتون واقع در میدان التحریر در قاهره برگزار کرد، اسامه نقلی سفیر جدید عربستان سعودی و راشد بن عبدالرحمن آل خلیفه سفیر بحرین نیز حضور داشتند.

سفیر جدید سعودی که ۲۵ آوریل گذشته به جای سفیر احمد القطان به قاهره آمد در حال دست دادن با دیوید گوورین سفیر اسرائیل در قاهره دیده شده و سپس برای مدتی طولانی با او به گفتگو نشسته است.

پایگاه خبری صفا درباره حضور سفرای کشور‌های عربی، که روابط دیپلماتیک رسمی و علنی با رژیم صهیونیستی ندارند، نیز نوشت، مشارکت این کشور‌ها در جشن سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره نشان دهنده رابطه این کشور‌ها با رژیم اشغالگر صهیونیستی به عنوان یک متحد واقعی است.

دیوید گوورین در این مراسم گفته است: «محمد بن سلمان ولیعهد سعودی شریک اسرائیل در پروژه‌هایی است که به واقعیت‌های جدید در منطقه منجر می‌شود.»

گوورین همچنین گفته است: « تغییراتی در برخورد کشور‌های عربی با اسرائیل می‌بینیم، به طوری که آن‌ها دیگر ما را دشمن نمی‌دانند بلکه ما را شریکی در شکل دادن به واقعیت جدید و بهتر در منطقه می‌دانند، واقعیتی که مبتنی بر ثبات و رشد اقتصادی است.»

از زمان افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره در سال ۱۹۸۰ این نخستین بار است که این مراسم در مکانی خارج از مقر سفارت این رژیم در مصر برگزار می‌شود.

هر چند که به نظر می‌رسد هدف از برگزاری این مراسم در خارج از مقر سفارت، حامل پیامی به عنوان عادی سازی روابط مردمی است، اما این توطئه نه تنها به هدف خود نرسید بلکه با واکنش گسترده محافل سیاسی، رسانه‌ای و مردمی در مصر روبه رو شد و مخالفت مردمی با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر را شدیدتر کرد.

فهرست حاضران در این مراسم نیز غیر علنی بود و سفارت اسرائیل تنها به اعلام حضور جمعی از دیپلمات‌ها و سرمایه داران مصری و عربی در صفحه فیسبوک خود بسنده کرد.

سفارت رژیم صهیونیستی همچنین عکس‌ها و ویدیو‌هایی که از مراسم منتشر شد را با دقت زیاد انتخاب کرده بود به طوری که چهره کسانی که دعوت آن‌ها را پذیرفته بودند مشخص نباشد و تنها تصاویر سفیر و مسئولان این رژیم واضح بود.

علی عبدالعال رئیس پارلمان مصر پیش از این به نمایندگان پارلمان این کشور نسبت به حضور در مراسم سفارت اسرائیل هشدار داده بود.

در همین حال برخی فعالان رسانه‌ای و احزاب چپ گرا در مصر، با به راه انداختن پویش‌های مردمی برای تحریم هتل محل برگزاری مراسم، خواستار همکاری برای شناسایی و کشف اسامی افرادی شدند که در مراسم حضور داشته اند.

انتهای پیام/ 

حضور مقامات عربستانی و بحرینی در جشن تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی در مصر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر السعود وصهیونیستی
آخرین اخبار