برگزاری پنجمین جشنواره ملی گل گاو زبان رامسر

پنجمین جشنواره ملی گاو زبان رامسر در روستای ییلاقی جنت رودبار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهرزاد خلعتبری دهیار روستای بوم گردی جنت رودبار رامسر با بیان این روستا مهد گل گاو زبان ارگانیک کشور است به مزایای چهاردوره برگزاری پنجمین جشنواره ملی گاو زبان اشاره کرد و گفت: ثبت گیاه دارویی گل گاو زبان به شماره ۱۲۲۵ در سازمان میراث فرهنگی و همچنین گردش و تحول اقتصادی مردم این منطقه شده است.

وی افزود: جذب بیش از پیش گردشگر یکی دیگر از مزایای این جشنواره بود که باعث شد سالانه یک سوم مسافران شهرستان به این منطقه روستایی سفر کنند.

خلعتبری با بیان اینکه گل گاو زبان جنت رودبار به دیگر کشور‌ها و استان‌ها نیز صادر می‌ شود، گفت: سالانه بیش از ۴۰ تن گل گاو زبان در این منطقه تولید می‌ شود که در این راستا با ایجاد بازار سنتی جنت رودبار محصولات کشاورزی و دامی کاملا ارگانیک و صنایع دستی روستایی عرضه می‌ شود که این امر کمک فراوانی به اوضاع اقتصادی مردم منطقه کرده است.

دهیار جنت رودبار جلوگیری از انبوه سازی را از جمله اقدامات حفظ بافت سنتی این روستا دانست و با بیان اینکه اجازه نمیدهیم جنت رودبار مانند لواسان تهران شود، افزود: این منطقه نیازمند ایجاد زیرساخت‌ های مناسب است تا بتوان بافت سنتی آن را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه فرماندار رامسر نگاهی شهرستانی و یکسان که کل رامسر دارد از پیگیری‌های این مقام مسئول جهت احداث پارک ۴۷ هکتاری دالخانی و گازرسانی به روستا‌های ییلاقی خبر داد و گفت: مردم دهستان جنت رودبار از نزدیک اثرات گردشگران داخلی و خارجی را حس کرده اند و باید در این مسیر زیرساخت‌ های لازم ایجاد شود.

انتهای پیام/ م

رامسر میزبان جشنوراه ملی گل گاو زبان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.