نماینده مردم ایلام در مجلس:

شورای امنیت خاطی برجام را تنبیه کند

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای امنیت برای توجیه فلسفه وجودیش از حیثیت بین المللی خود دفاع کند و قاطعانه ضمن تذکرات لازم، خاطی برجام را با تحریم‌های مختلف و اجماع جهانی تنبیه کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سلام امینی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مطالعه و بررسی بر جام نشان می‌دهد که این توافقنامه بین‌المللی حاصل 12 سال مذاکرات هسته‌ای منتهی به برنامه جامع اقدام مشترک بوده است.

امینی گفت: برجام با همه فراز و فرودهایش پس از دو سال و نیم مذاکرات سنگین و نفس‌گیر، با اطلاع رسانی لحظه‌ به‌ لحظه بنگاه‌های خبری جهانی بین ایران و 1+5، با پذیرش مجموعه‌ای از تعهدات فی‌ مابین به امضا رسید و در نهایت شورای امنیت مهر تأیید بر آن گذاشت.

امینی به مرجع ناظر به برجام اشاره کرد و گفت: پنج کشور عضو اصلی و دارای حق وتوی شورای امنیت بعلاوه آلمان یک طرف مذاکره و جمهوری اسلامی ایران طرف دیگر و ضمانت اجرایی این توافقنامه‌ جهانی، شورای امنیت سازمان ملل است و طبیعتاً چنانچه هریک از طرفین به تعهداتش عمل نکند شورای امنیت به عنوان مرجع بین‌المللی باید تصمیم مقتضی را اتخاذ نماید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه  نگران خروج آمریکا از بر جام نیست اما سست شدن ساختارهای بین المللی را برای جهانیان، مسئله و مشکلی جدی و نگران کننده تلقی می کند.

امینی زیر سئوال رفتن مشروعیت سازمان ملل را نتیجه خروج آمریکا از برجام دانست و تاکید کرد: شورای امنیت برای توجیه فلسفه وجودیش از حیثیت بین المللی خود دفاع کند و قاطعانه ضمن تذکرات لازم، خاطی برجام را با تحریم‌های مختلف و اجماع جهانی تنبیه کند در غیر این صورت مورد استهزاء جهانیان قرار می گیرد و درآینده دیگر توافق نامه هایی که با نظارت شورای امنیت تدوین شوند اعتبار لازم را نخواهند داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی  اقدامات باز دارنده و مقابله‌ای را حق جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دولت و ملت ایران در مدت زمانی کوتاه درقبال این دهن کجی به ملت بزرگ ایران  تصمیماتی قاطع و کوبنده اتخاذ می‌کند.

امینی به چهره دروغگوی آمریکا برای جهانیان اشاره کرد و گفت: امروز دیگر چهره استکباری و غیر قابل اعتماد و عهد شکنانه  آمریکا بیش از هر زمانی برای جهانیان آشکار شده است و به ایران این حق را خواهند داد  که از حقوق مسلم خود قاطعانه دفاع  کند.

نماینده ایلام در مجلس به وضعیت بیمارگونه ترامپ اشاره کرد و بیان داشت: درواقع اقدام بیمارگونه دونالد ترامپ رئیس جمهور سست عنصر آمریکا این واقعیت را مسجل کرد که باوجود اقدامات اعتماد ساز و گفت‌ وگوی دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در روند بر جام و انعکاس حسن نیت و پایبندی به مفاد این توافقنامه بین‌المللی، آمریکا قابل اعتماد نیست.

انتهای پیام/ ب

صحبت های نماینده مجلس درباره عهدشکنی آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، اخبار مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.