هدف عمده پرورش شتر استفاده از گوشت آن‌ها است

معاون سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت:در شرایط کنونی ۱۴ هزار نفر شتر در استان سمنان وجود دارد که سهم شاهرود از این تعداد هشت هزار نفر شتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مصطفی شاه‌حسینی معاون سازمان جهاد کشاورزی سمنان در جمع خبرنگاران گفت: سالانه ۵۰۰ تن شیر شتر در استان سمنان تولید می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییر ذائقه مردم و استفاده از گوشت شتر در خانواده‌ها توجه به پرورش آن نیز در استان افزایش‌یافته است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی سمنان افزود: به دلیل استفاده از شیر و دوغ شتر توجه به پرورش این حیوان بیشتر شده است و از سوی دیگر با ارسال این محصولات به استان های همجوار می‌تواند این امر در تحقق اقتصاد مقاومتی مردم حاشیه کویر موثر باشد.

مصطفی شاه‌حسینی گفت: پشم شتر در صنایع‌دستی کاربردهای فراوانی دارد و با توجه به طرح‌های توانمندسازی جوامع بومی و محلی استفاده از پشم شتر در تهیه انواع لباس و ملزومات کاربرد بیشتری یافته است.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی ۱۴ هزار نفر شتر در استان سمنان وجود دارد که سهم شاهرود از این تعداد هشت هزار نفر شتر است که مهم‌ترین بخش اقتصاد و درآمدزایی منطقه طرود و خارتوران این شهرستان را تامین می‌کند.

انتهای پیام / ق

سالانه ۱۵ هزار تن گوشت شتر در استان سمنان تولید می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار