اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشته

تهاجم گسترده طالبان به ولسوالی «شهرک» ولایت غور، ادعای روزنامه افغانستانی مبنی بر مخفی شدن «ابوبکر البغدادی» در ولایت ننگرهار افغانستان، معرفی فرماندهان جدید پلیس ۱۴ ولایت افغانستان، وزیر دفاع افغانستان به تهران و کشته شدن ۴ نظامی آمریکایی در ولایت پروان از مهمترین اخبار 24 ساعت گذشته افغانستان است.

اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، تهاجم گسترده طالبان به ولسوالی «شهرک» ولایت غور، ادعای روزنامه افغانستانی مبنی بر مخفی شدن «ابوبکر البغدادی» در ولایت ننگرهار افغانستان، معرفی فرماندهان جدید پلیس ۱۴ ولایت افغانستان، وزیر دفاع افغانستان به تهران و کشته شدن ۴ نظامی آمریکایی در ولایت پروان از مهمترین اخبار 24 ساعت گذشته افغانستان است.

تهاجم گسترده طالبان به ولسوالی «شهرک» ولایت غو

مقامات امنیتی ولایت غور اعلام کردند که روستای اوشان ولسوالی شهرک شب گذشته به دست طالبان سقوط کرده است.

اقبال نظامی، سخنگوی پلیس غور گفت که بیش از ۳۰۰ طالب از ولایت‌های هلمند، فراه، بادغیس و ولسوالی‌های دولینه، شهرک و پسابند ولایت غور به روستای اوشان هجوم آورده بودند.

مخفی شدن «ابوبکر البغدادی» در ولایت ننگرهار افغانستان

یک روزنامه افغانستانی در گزارشی اعلام کرد که ابوبکر البغدادی، رهبر گروه  تروریستی داعش در ولایت ننگرهار مخفی شده است.

روزنامه «ویسا» چاپ کابل نوشت: بر اساس معلومات به دست آمده از نزد تعدادی از شهروندان توره بوره، رهبر گروه تروریستی داعش هم اکنون در ولسوالی شینواری ننگرهار به سر می برد.

فرماندهان جدید پلیس ۱۴ ولایت معرفی شدند

ویس احمد برمک٬ وزیر داخله/ کشور افغانستان امروز (شنبه ۲۲ ثور) فرماندهان جدید پلیس ۱۴ ولایت و دو زون را طی مراسمی در کابل معرفی کرد.

وی در این مراسم گفت: فرماندهان جدید پلیس پس از سپری کردن آزمونی بر اساس لیاقت و شایستگی برگزیده شدند و هر کدام به صورت آزمایشی ۵ ماه کار خواهند کرد.

وزیر دفاع افغانستان به تهران سفر کرد

طارق شاه بهرامی٬ وزیر دفاع افغانستان امروز (شنبه ۲۲ ثور) در راس هیاتی بلندپایه نظامی عازم تهران شد.

این سفر به عودت رسمی امیر حاتمی٬ وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

قرار است که آقای بهرامی در این سفر علاوه بر وزیر دفاع ایران٬ با شماری از مقامات نظامی دیگر این کشور نیز بحث و تبادل نظر کند.

کشته شدن ۴ نظامی آمریکایی در ولایت پروان

«ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان اعلام کرد که کاروان موترهای زرهی نیروهای آمریکایی در ولایت پروان هدف انفجار ماین کنار جاده قرار گرفت.

این گروه در بیانیه‌ای تصریح کرد که کاروان موترهای زرهی نیروهای آمریکایی هنگام اجرای عملیات نظامی در منطقه «قلعه‌نصرو» در ولسوالی «بگرام» با ماین کنارجاده برخورد کرده است.

سخنگوی طالبان مدعی شد که در نتیجه این انفجار 4 نظامی آمریکایی کشته و یک موتر زرهی این نیروها نیز منهدم شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار