درخواست آنگلا مرکل برای پایان دادن به بحران سوریه

­آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مراسم دریافت جایزه صلح از راهبان فرانسیسکویی در زادگاه سنت فرانسیس گفت، اروپا باید اقدامات بیشتری برای پایان دادن به جنگ سوریه انجام دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، ­آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در مراسم دریافت جایزه صلح از راهبان فرانسیسکویی در زادگاه سنت فرانسیس گفت: «اروپا باید اقدامات بیشتری برای پایان دادن به جنگ سوریه انجام دهد.»

مرکل موفق به دریافت نشان «چراغ صلح» شد که قبلا به کسانی مانند لخ والسا رئیس جمهور سابق لهستان، دالایی لاما رهبر دینی بودائیان تبت، شیمون پرز رئیس سابق رژیم صهیونیستی و خوان مانوئل سانتوس رئیس جمهور کلمبیا اهدا شده است.

مرکل در مراسم سخنرانی خود سوریه را یکی از بزرگترین فجایع بشری دوران معاصر نامید و از سیاستمداران خواست هرچه بیشتر برای پایان دادن به این فاجعه تلاش کنند.

صدر اعظم آلمان افزود: «در مجاورت ما یعنی در سوریه، یک تراژدی بزرگ انسانی در این زمانه در حال شکل گرفتن است. هفت سال است که در آنجا جنگ است که بر اثر آن تاکنون نیمی از جمعیت بیش از ۲۰ میلیون نفری سوریه از کشورشان گریخته‌اند. نیمی در درون این کشور زندگی می‌کنند و نیم دیگر در ترکیه، لبنان و اردن و همین طور در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از جمله در آلمان سکنی گزیده‌اند. این مردم به چراغ امید نیاز دارند که البته در زمان حاضر، چنین روشنایی دیده نمی‌شود. این یعنی آنکه ما به لحاظ سیاسی باید تلاش مضاعفی را به خرج دهیم.»

انتهای پیام/

اظهارات صدراعظم آلمان در مراسم دریافت جایزه صلح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار