سید محمد علی افشانی کیست؟

سید محمد علی افشانی از مجموع ۲۲ رای با کسب ۱۹ رای از اعضای شورای شهر تهران به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ ازابتدای شهریور سال گذشته شورای پنجم کار خود را آغاز کرد. شورای شهری ها  محمد علی نجفی را به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند اما بعد از 7 ماه نجفی به دلیل بیماری استعفا داد. بعد از آن حسینی مکارم معاون نجفی به عنوان سرپرست انتخاب شد و امروز در شصت و سومین جلسه شورا  بعد از 9 ماه دومین شهردار تهران را انتخاب و راهی بهشت کردند.

افشانی شهردار شد

سید محمد علی افشانی پس از استعفای شهردار سابق محمدعلی نجفی از مجموع 22 رای با کسب 19 رای از اعضای شورای شهر تهران به عنوان شهردار تهران انتخاب شد و رای ایشان باید به وزارت کشور ارسال شود تا در صورت تایید، حکم شهرداری وی صادر شود.

سمیع‌الله حسینی مکارم‌ نامزد تصدی‌ شهرداری تهران و سرپرست فعلی شهرداری رقیب افشانی تنها یک رای را کسب کرد.

سید محمد علی افشانی کیست ؟

سید محمدعلی افشانی متولد ۱۳۳۸استان کهگیلویه و بویراحمد است .

وی دارای کارشناسی مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه شیراز و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی (MBA) از دانشگاه صنعتی شریف است.

افشانی از فعالان اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است.

وی معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در دولت دوازدهم است و همچنین معاون سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بوده‌ است. در سابقه افشانی معاونت استانداری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و سمنان نیز به چشم می‌خورد.

سید محمد علی افشانی طی حکمی از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی، در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۴ رسماً استاندار فارس شد.

او با امضای نامه‌ای در سال ۱۳۸۲ در حمایت از تحصن و استعفاء جمعی از نمایندگان مجلس ششم که شورای نگهبان را نهادی مانع آزادی انتخابات در ایران خوانده بود، از مقام خود استعفاء کرد.

افشانی همچنین در هشتم خردادماه سال ۱۳۸۴ نشان دولتی «درجه دوم سازندگی» از رئیس دولت اصلاحات دریافت کرد. وی همچنین افتخاراتی همچون لوح تقدیر کسب رتبه برتر دستگاه‌های اجرایی کشور از رئیس‌جمهور در سال ۸۴، لوح تقدیر مدیر نمونه ملی از معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، لوح تقدیر کسب رتبه اول عمرانی دستگاه‌های اجرایی کشور از وزیر آموزش و پرورش، لوح تقدیر عملکرد، از وزیرکشور، لوح تقدیر عملکرد از وزیر آموزش و پرورش، لوح تقدیر عملکرد، از وزیر جهاد کشاورزی و لوح تقدیر عملکرد از استاندار خوزستان را نیز در پرونده مدیریتی خود ثبت کرده‌است.

شهردار جدید تهران در تاریخ هجدهم اردیبهشت ۹۷ در کنار سمیع‌الله حسینی مکارم به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران معرفی شد.

برنامه‌های افشانی برای شهرداری تهران

سید محمدعلی افشانی، پیش از این درباره برنامه های خود برای اداره تهران گفته بود: ترافیک مهم‌ترین مسئله شهر تهران است. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام شود، پرداختن به حمل‌ونقل عمومی است که در آن‌هم مهم‌ترین بخش، توسعه قطار شهری است؛ زیرا با توسعه آن حمل‌ونقل و دسترسی راحت‌تر خواهد بود، آلودگی هوا کم‌تر می‌شود. اگر هر شهرداری این برنامه‌ها را اجرا می‌کرد، مردم جا برای نفس کشیدن داشتند. من هم این برنامه‌ها را می‌گویم و امیدوارم که بتوانم عملی هم کنم. امیدوارم تهران برای من و اصلاح‌طلبان باتلاق نباشد؛ چون اگر بود در تصمیم‌گیری‌ام تجدیدنظر می‌کردم.

وی همچنین درباره هزینه های شهرداری تهران گفته بود: هزینه‌های جاری در شهرداری باید کنترل شود. تعداد کارکنان شهرداری بسیار بالاست و تعدادی در سن بازنشستگی هستند. باید چاره‌ای اندیشیده شود تا این افراد بازنشسته شوند تا تعداد حقوق‌بگیران کاهش یابد. وقتی کاهش یافت، هزینه‌های ما صرفه‌جویی می‌شود و صرف خدمات به مردم می‌شود.

انتهای پیام/

 

بیوگرافی محمد علی افشانی

برچسب ها: شهری ، شهرداری تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدي.
۰۷:۱۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ی
۱۹:۰۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
امیدوارم اقدامات قابل قبولی داشته باشن
Singapore
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
اغای افشانی میشہ به فضای سبز پایتخت هم رسیدگی کنید
Singapore
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
اغای افشانی میشہ به فضای سبز پایتخت هم رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
امیدوارم شهردار جدید مشکلات را حل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید به فکر جوانان هم باشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
نفر 22 را ازكجا اوردي شوراي تهران 21 عضو دارد.!!!!
آخرین اخبار