توسعه و نوسازی مدارس هرمزگان با اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار

استاندار هرمزگان گفت: امسال ۴۰ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی مدارس، ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل مدارس خیرساز و ۷۰ میلیارد تومان در حوزه آموزش اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،فریدون همتی استاندار هرمزگان در بیستمین جشنواره قدردانی از خیران مدرسه ساز هرمزگان افزود: با تامین اعتبارت صورت گرفته دولتی و خیران استانی تحولی اساسی در ساخت و بازسازی مدارس تخریبی در استان رخ می‌دهد.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز گفت: یکی از اهداف جشنواره افزایش مشارکت‌های مردمی برای برطرف کردن مشکلات است.

علی شهری افزود: سرانه مطلوب فضای آموزشی ۸ متر مربع برای هر دانش آموز است در حالی که میانگین کشوری اندکی بیش از ۵ متر مربع است.

وی گفت: برای رسیدن به استاندارد لازم به ۴۰ میلیون متر مکعب فضای آموزشی نیاز است.

شهری با اشاره به اینکه ۲ و نیم درصد از خیران کشور هرمزگانی هستند افزود: ۶ درصد از طرح‌های ساخت و تکمیل مدارس درکشور را خیران هرمزگانی اجرا کرده اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با اشاره به اینکه یک سوم مدارس استان تخریبی است، گفت: ۴ هزار کلاس درس ایمن نیستند و برای نوسازی مدارس تخریبی استان ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نوید احمدی افزود: خیران مدرسه ساز پارسال ۴۹ طرح با ۳۱ میلیارد تومان اعتبار را تعهد کردند که ۷۰ درصد آن محقق شد.

وی گفت: پارسال ۵۰ درصد مدارس استان با کمک خیران ساخته و نوسازی شد.

احمدی گفت: با تامین اعتبار سفر اخیر رئیس جمهور به استان ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل مدارس خیرساز و ۲۰ میلیارد تومان هم برای استانداردسازی مدارس تخریبی اختصاص یافته است.

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز هرمزگان گفت: از سال ۷۸ تاکنون که مجمع خیران مدرسه ساز استان تشکیل شده ۲۲۳ مدرسه با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان از این طریق ساخته شده است.

عبدالله هاشمی افزود: تعهد امسال خیران مدرسه ساز ۲۳ میلیارد تومان است.

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: خیران نیک اندیشانی هستند که به مسئولیت اجتماعی و دینی در برابر مردم عمل می‌کنند.

احمد مرادی افزود: حمایت دولت از خیران مدرسه ساز برای تکمیل و بازسازی مدارس ضروری است.

در پایان از تمبر یادبود بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان با شعار رویش خیران جوان رونمایی شد.

انتهای پیام/ف

اختصاص اعتبار برای توسعه و نوسازی مدارس هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.