گرد و خاک مدارس نوبت عصر فارس را تعطیل کرد

بر اثر وزش باد شدید و گرد و خاک، مدارس نوبت عصر شیراز و چندین شهرستان تعطیل شد.

گرد و خاک مدارس نوبت عصر فارس را تعطیل کردحسن فیاض پور مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: به علت وزش باد و گرد و خاک شدید مدارس نوبت عصر شیراز و صدرا و شهرستان‌ها ازجمله فیروزآباد، کازرون، ممسنی رستم، لامرد، مهر، مرودشت و سروستان درتمامی مقاطع تحصیلی امروز یکشنبه تعطیل است.

وی افزود: همچنین ۴ شهرستان دیگر با توجه به وضعیت غیر خطرناک (ناسالم) هوا در شهرستان های نی ریز، خرم بید، استهبان و داراب، تصمیم گیری در مورد تعطیلی نوبت عصر مدارس ،به فرمانداران این شهرستان ها به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان محول شده است.

فیاض پور ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط محیط زیست و علوم پزشکی شیراز هوای استان ناسالم است، اما در حد هشدار نیست.

وی اظهار داشت: درصورت افزایش گرد و غبار و رسیدن به وضعیت هشدار، حتما اطلاع رسانی عمومی انجام می‌شود.

در حال حاضر تعداد دو ایستگاه ثابت سنجش پارامترهای آلاینده هوا مستقر در میدان امام حسین(ع) و دروازه كازرون شیراز به صورت لحظه ای مقدار پارامترهای آلاینده هوا را سنجش و به اداره كل حفاظت محیط زیست فارس ارسال می کند.

وی اظهارداشت: بحران ریزگرد‌ها که برخی از استان‌ها با آن مواجه هستند یک بحران زیست‌محیطی است که کانون اصلی تولید آن، ریزگرد‌هایی است که از کشور‌های همسایه از جمله سوریه، عراق و عربستان وارد خاک ایران می‌شود.

گرد و غبار مدارس فارس را تعطیل کرد
انتهای پیام/ر

تعطیلی مدارس شیفت عصر استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار