مدیرکل بحران استان کرمانشاه؛

برای کنترل ورود گرد و غبار به استان نیازمند همیاری در عرصه جهانی هستیم

مدیرکل بحران استان کرمانشاه گفت: همه دستگاه های دولتی و اعضای مدیریت بحران در بارندگی ها پای کار هستند و آماده ارائه خدمات در مواقع بحرانی هستند.

برای کنترل ورود ریز گردها به استان نیازمند همیاری در عرصه جهانی هستیممحمودیان مدیرکل بحران استان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  گفت:  بر اساس قانون رفع آبگرفتگی های معابر  یکی از وظایف شهرداری هاست و ما نیز آماده همکاری با شهرداری ها و اختصاص دستگاه ها به شهرداری برای حل این مشکل هستیم.

وی گفت: برای کنترل ورود ریز گردها به استان نیازمند همیاری در عرصه جهانی هستیم زیرا که  کانون ریزگردهایی که به استان می آید از کشورهای خارج است  و باید در سطح بین المللی  پیگیری شود تا این معضل را حل کنیم.

محمودیان افزود:  طبق تحقیقات صورت گرفته با همکاری  محیط زیست  کانون  گرد و غبار در استان کرمانشاه شناسایی نشده است و  منشا کانون ها از کشورهای خارج از استان از جمله  عراق است و  استانداری با وزرات خارجه مکاتباتی داشته است تا بتوانیم  با کشورهای کانون گردو غبار توافق کنیم که مشکل ریز گردها را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد:  برای کاهش آسیب های گرد و غبار کمیته اضطرار تشکیل داده ایم  که استاندار کرمانشاه نیز در این کمیته پیگیر رفع مشکلات گرد و غبار است .

محمودیان ادامه داد:  در این کمیته تصیم  های لازم برای مقابله با این پدیده انجام می شود  ایجاد کمربند سبز در ورودی شهر به عنوان وظایف شهرداری در این کمیته تعیین شده است وهم چنین تعطیلی مدارس و هشدار به افراد در معرض خطر است.

 

وی گفت:دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز مسئولیت سم زدایی برای افراد در معرض خطر و گروه های حساس را دارد که با توزیع شیر می توان از خطرات این ریز گردها برای بیماران تنفسی و قلبی و عروقی کاست.

محمودیان افزود: پیشنهاداتی به دولت ارائه دادیم که برای استان های در معرض پدیده گرد و غبار  امتیازی در نظر گرفته شود از جمله این که در سطح مدارس و ادارات و بیماران قلبی و عروقی ماسک رایگان و مناسب تهیه شود .

 

انتهای پیام/ز

 

استانداری با وزرات خارجه مکاتباتی برای رفع گرد و غبار  داشته است

برچسب ها: محیط زیست ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار