برای خرید تضمینی آب امسال ۶۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر تاسیسات آب‌شیرین‌کن را یکی از منابع تامین آب استان دانست و گفت: برای خرید تضمینی این آب سال قبل ۵۱ میلیارد تومان و امسال نیز ۶۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

برای خرید تضمینی آب امسال ۶۰ میلیارد تومان تخصیص یافته استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، شاهپور رجایی صبح امروز در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد منابع تامین آب آشامیدنی خارج از استان است اظهار داشت: تنها ۴ درصد آب‌های قابل شرب در بخش کشاورزی است که تنش آبی بر روی آن‌ها اثرات نامطلوبی گذاشته است.

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد جمعیت شهری و ۶۰ درصد جمعیت روستایی استان بوشهر دارای تنش آبی هستند تاکید کرد: تامین آب آشامیدنی از طریق شیرین سازی آب دریا از برنامه‌های مهم شرکت آبفا است که در این زمینه به ظرفیت ۹۰ هزار متر مکعب در روز طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به وارد مدار شدن ۲ تاسیسات آب شیرین‌کن در بوشهر و کنگان تصریح کرد: تاسیسات آب شیرین‌کن با مشارکت بخش خصوصی اجرایی می‌شود و سپس وزات نیرو آب تولیدی آن از بخش خصوصی به صورت تضمینی خریداری می‌کند و در اختیار مردم قرار می‌دهد.

رجایی با بیان اینکه دولت هر ساله یارانه برای توزیع آب از تاسیسات آب شیرین کن تامین می‌کند گفت: برای خرید تضمینی این آب سال قبل ۵۱ میلیارد تومان و امسال نیز ۶۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی، با بیان اینکه آب شیرین‌کن‌های جدید به زودی وارد مدار تولید می‌شود تصریح کرد: برای خرید تضمینی آب تولیدی آب شیرین‌کن سیراف و دلوار برای سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۴۶ میلیارد تومان یارانه برای خرید تضمینی آن اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از تدوین طرح تامین آب بر اساس برنامه سازگاری با کم آبی در استان خبر داد و بیان کرد: کارگروه سازگار با کم‌آبی به صورت تخصصی در استان بوشهر تشکیل می‌شود.

رجایی با تاکید بر تفکیک آب آشامیدنی با آب توسعه فضای سبز در ادارات و معابر عمومی گفت: اکنون ۱۰ میلیون متر مکعب آب در سال صرف فضا‌های سبز در استان می‌شود که با جایگزین منابع جدید تامین آب ۳۰ درصد آن کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ م

۶۰ میلیارد تومان برای خرید تضمینی آب در استان بوشهر تخصیص یافت

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.