جابجایی بیش از 42 هزار مسافر از فرودگاه همدان+فیلم

مدیر فرودگاه همدان گفت: پارسال 42 هزار و 264 مسافر از طریق فرودگاه همدان جابجا شده اند.

جابجایی بیش از 6 هزار مسافر از فرودگاه همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سهراب کلوندی مدیر فرودگاه همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در این زمینه نسبت به سال ،95 20 درصد افزایش مسافر و از طریق افزایش ظرفیت پروازها   داشته ایم.

کلوندی با بیان اینکه علی رغم مشکلات مالی که وجود داشت ونقدینگی بشکل اوراق وسند بود، خاطر نشان کرد:  اما توانستیم طرح های عمرانی  را به سامان برسانیم.

وی ادامه داد:دراین راستا طرح برج مراقبت فرودگاه همدان درمرحله نصب آسانسور است وبزودی به بهره برداری میرسد.

مدیر فرودگاه همدان اظهارداشت:  طرح سردرب ورودی فرودگاه به پایان ومحوطه سازی فرودگاه که مدتی راکد مانده بود هم اکنون زیر ساخت آن انجام شده وتنها زیبا سازی آن باقی مانده که آن هم دلیل بارندگی چند روز اخیربه تاخیر افتاده است.

این مسئول با اشاره به اینکه پارسال نسبت به سال 95 ،20 درصد افزایش مسافر داشته ایم ،اضافه کرد: میانگین کشوری 7 درصد بود که همدان نسبت به میانگین کشوری بالاتر بوده است.

کلوندی به  پروازها  که در سال گذشته رشد محسوسی نداشت اما در این زمینه  20 درصد افزایش مسافر داشته ایم اشاره کرد وافزود: ظرفیت حجم  پروازها موجب افزایش مسافران بوده است.
مدیر فرودگاه همدان به پروازهمدان- تهران وبالعکس اشاره کرد وادامه داد: پرواز همدان –تهران نیازمند استقبال مردمی است.

وی یاد آور شد:  رونق گردشگری این استان در گرو افزایش پروازها و ادامه فعالیت پرواز همدان - تهران و بالعکس است.

وی با بیان اینکه این پرواز دو ماه به صورت آزمایشی برقرار می شود، گفت: گردشگری به عنوان محور توسعه استان همدان مطرح شده است و شهروندان از ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند.

وی ادامه داد: میانگین استفاده از پروازهای همدان - تهران روزانه 18 نفر است که برای پایدار ماندن این پروازها تعداد استفاده کنندگان باید حداقل به روزانه 37 نفر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه افزایش گردشگران و رونق گردشگری، یکی از اهداف این اداره کل است، افزود: برقراری و افزایش پروازها یکی از مواردی است که می تواند استان را در رسیدن به این اهداف یاری کند.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه همدان همه شرایط لازم برای انجام پروازهای بزرگ و کوچک را دارد، افزود: حمل و نقل به عنوان یکی از اساسی ترین زیرساخت های توسعه گردشگری، تاثیری مستقیم بر رونق صنعت جهانگردی دارد و هر گونه تغییری در وضعیت حمل و نقل بسرعت اثر خود را در همه بخش های صنعت گردشگری نشان می دهد.

مدیرکل فرودگاه همدان ادامه داد: این پروازها به جز روزهای چهارشنبه و جمعه در مابقی روزهای هفته به صورت رفت و برگشت انجام می شود و به طور حتم برقراری این پرواز علاوه بر آسان سازی در آمد و شد مسافران، استفاده بهینه از وقت و فرصت، موجب کاهش آمار سوانح جاده ای می شود.

کلوندی بیان کرد: یکی از بسترهای مهم برای توسعه گردشگری وجود حمل و نقل هوایی است بنابراین از این ظرفیت می توان برای شناساندن این استان به ویژه در رویداد 2018 بهره گرفت.


انتهای پیام/ج

بیش از 6 هزار مسافر از فرودگاه همدان جابجا شده اند

برچسب ها: فرودگاه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.