اشتغال ایثارگران و خانواده‌های شهدا یکی ازاولویت های بنیاد شهید

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت:در سال جاری بنیاد شهید برنامه محوری و اشتغال را در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری انتخاب کرده است.

به گزارش خبرنگارحاضر در محلگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در شهرستان اردکان با اشاره به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان گفت: ما هرچه داریم از برکت خون شهدا و مجاهدت خانواده‌های شاهد و ایثارگر است و ما باید در انجام وظایف خود به گونه‌ای عمل کنیم که مورد رضایت خداوند، مردم و بویژه خانواده‌های ایثارگر قرار گیرد.

احمد ابراهیمی افزود: مهمترین دغدغه این نهاد را اشتغال ایثارگران و خانواده‌های شهدا دانست و افزود: برنامه محوری و اشتغال، شعار امسال ما در بنیاد شهید است که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰۰ نفر از جامعه هدف ما در استان یزد جویای کار هستند افزود:مسائل و مشکلات اشتغال جامعه ایثارگری که یکی از اولویت‌های بنیاد شهید است .

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان برگزار شد که مقرر شد کار طراحی و ساخت تندیس و سردیس فرماندهان و یا المان‌های شهادت در شهرستان‌ها انجام شود که به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است.

وی گفت: در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه ۲۰ درصد از اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیش بینی شده است که باید در این راه صرف شود.

ابراهیمی ادامه داد: در زمینه برگزاری یادواره‌های شهدا در سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ یادواره در استان یزد برگزار شده است که موجب نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و در میان عموم مردم می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اجرای طرح سپاس گفت: در این طرح برای سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در شهرستان‌ها برنامه ریزی شده است که استان یزد در سال گذشته در این زمینه رتبه اول را در سطح کشور کسب کرده است.

جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در شهرستان اردکان برگزار شد.

انتهای پیام/ی

بررسی مسائل و مشکلات اشتغال جامعه ایثارگری

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار