مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی :

صادرات در هر شرایطی متوقف نمی‌شود /ایران نفت روی آب و بدون مشتری ندارد

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی گفت:صادرات نفت خام و میعانات گازی از پایانه‌های خارگ و عسلویه به بیشترین رقم خود رسید و در دو ماه امسال ۲.۶ میلیون بشکه از این پایانه‌ها صادر شد.

۲.۶ میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی صادر شدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های   باشگاه خبرنگاران جوان سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی  در نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جزیره خارگ با اشاره به نقش مهم جزیره خارگ در اقتصاد کشور اظهار داشت: این جزیره مقاوم همواره در اقتصاد کشور در صادرات نفت خام و میعانات گازی نقش مهمی داشته است.

وی با اشاره به صادرات بیش از ۹۵ درصد نفت خام کشور و ۱۰۰ درصد میعانات گازی از شرکت پایانه‌های نفتی تاکید کرد: تأسیسات و زیربنا‌های پایانه نفتی در خارگ با تلاش متخصصان صنعت نفت بازسازی و ساماندهی شده و صادرات در هر شرایطی در جزیره خارگ متوقف نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی با اشاره به اینکه فضای پایداری در خارگ برای صادرات فراهم است گفت: شرکت پایانه‌های نفتی در همه زمینه‌ها از جمله اسکله‌ها، مخازن، خطوط لوله زیردریا و خشکی زیر ساخت‌های لازم را فراهم کرده و این وضعیت پایدار است.

موسوی از افزایش صادرات نفت و میعانات گازی از عسلویه و خارگ خبر داد و بیان کرد: صادرات نفت خام و میعانات گازی از پایانه‌های خارگ و عسلویه به بیشترین رقم خود رسید به گونه‌ای که در دو ماه امسال ۲.۶ میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی از این پایانه‌ها صادر شد.

وی، به روند عادی صادرات نفت اشاره کرد و افزود: توانمندی پهلوگیری نفتکش‌ها در خارگ به‌گونه‌ای است که همزمان چند نفتکش برای بارگیری پهلو می‌گیرند که این مهم در ۲۳ اردیبهشت امسال در جزیره خارگ شش نفتکش به طور همزمان برای صادرات پهلو گرفتند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی با بیان اینکه نگرانی از بابت بودجه از محل صادرات نفت وجود ندارد ،گفت: نفت به قیمت مناسب ۶۰ تا ۶۵ دلار رسیده و هیچ گونه نگرانی در تامین بودجه وجود ندارد.

موسوی به روند ساخت پایانه نفتی جاسک اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذار این طرح مشخص شده و ظرف سه ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که با تکمیل این طرح، ظرفیت ذخیره سازی ۱۰ میلیون بشکه نفت خام با استقرار سه گوی شناور در این پایانه خارج از خلیج فارس و دریای عمان فراهم می‌شود.

وی با تاکید برحمایت از کالای ایرانی به نقش پایانه‌های نفتی در تحقق این شعار پرداخت و بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد کالا‌های مورد نیاز طرح‌های صنعت نفت، ایرانی است.

انتهای پیام/م

نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جزیره خارگ 

برچسب ها: فروش نفت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.