واکنش تند «عبدالله» به طرح رای دهی با کپی شناسنامه

رئیس اجرایی دولت افغانستان با طرح استفاده از کاپی تذکره برای رای دادن در انتخابات آینده پارلمانی و شوراهای ولسوالی، شدیدا مخالفت کرد و گفت این طرح، راه حل نیست.

واکنش تند «عبدالله» به طرح رای دهی با کپی شناسنامهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان با طرح استفاده از کاپی تذکره برای رای دادن در انتخابات آینده پارلمانی و شوراهای ولسوالی، شدیدا مخالفت کرد و گفت این طرح، راه حل نیست.
عبدالله که امروز (دوشنبه ۲۴ ثور) در نشست شورای وزیران سخن می گفت تصریح کرد: تکرار انتخابات گذشته را در خواب ببینید. مردم دیگر اجازه نمی‌دهند با سرنوشت شان بازی شود. مردم همه از حق خود دفاع می‌کنند، آزادی بیان و رأی دادن حقشان است.
رئیس اجرایی دولت افغانستان افزود: هیچ کس حق ندارد کمیسیون انتخابات را تحت فشار قرار دهد؛ کمیسیون از لحاظ حقوقی و فنی اعلام کرده است که کاپی تذکره راه ‌حل نیست. هیچ نوع فشاری نباید روی کمیسیون مستقل انتخابات بیاید و کمیسیون در قبال شفافیت انتخابات مسئول است.
گفتنی است که سه روز پیش، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که کمیسیون انتخابات تصمیم گرفته است به منظور تأمین امنیت رأی دهندگان، از کاپی تذکره به عنوان تذکره اصلی در روند انتخابات آینده استفاده کند.
این تصمیم، واکنش‌های وسیعی به دنبال داشت و نهادهای ناظر انتخاباتی، حکومت را به تلاش برای اعمال نفوذ بر کمیسیون انتخابات و تحمیل خواسته های خود متهم کردند.
به نوشته آوا، اعلام این خبر از تریبون ارگ و نه کمیسیون انتخابات نیز شک و تردیدها در این خصوص را افزایش داد.
قابل ذکر است که شهلا حق پرست، سرپرست دبیرخانه کمیسیون انتخابات نیز امروز در اعتراض به این تصمیم، استعفا داد و به این ترتیب، ابعاد بحران فراگیرتر شد.
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار