آیت الله نوری همدانی:

زنده شدن آزادیخواهی انقلابی با انقلاب اسلامی

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر لزوم حفاظت از گوهر گرانقدر ولایت فقیه گفت: امام راحل با انقلاب اسلامی، آزادیخواهی انقلابی را زنده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعه صبح امروز در جمع فرماندهان نظامی و انتظامی در حسینیه عاشقان سپاه کربلا  با تاکید بر لزوم حفاظت از گوهر گرانقدر ولایت فقیه گفت: انقلاب اسلامی ایران در جهت ولایت اهل بیت است و از این رو باید دستاورد‌ها و برکات انقلاب را بشناسیم

وی با بیان اینکه استضعاف فکری و فرهنگی در کنار فقر حاصل تسلط حکام مستبد در طول سال‌ها حکومت حاکمان بر ایران بوده است افزود: امام راحل با انقلاب اسلامی آزادیخواهی انقلابی را زنده کرد.

وی با اشاره به توانمندی ایران در طراحی و ساخت موشک گفت: با این توان نظامی امروز شاهد تامین امنیت در کشور هستیم و به این دلیل دشمنان در خصوص موشک‌های ایرانی حساسیت نشان می‌دهند.

آیت الله نوری همدانی ویژگی مجاهدان شیعه را شجاعت همراه با ایمان و رزمجویی دلیرانه در هشت سال دفاع مقدس برشمرد و افزود: تریبون نماز جمعه با حضور طلاب باید به پایگاه جریان شناسی فرهنگی و سیاسی تبدیل شود.

این مرجع تقلید تشیع گفت: بیداری اجتماعی با حضور صف در صف و آگاهی رسانند در نماز جمعه پدیدار می‌شود و این از برکات انقلاب اسلامی است.

آیت الله نوری همدانی به حضور پرتعداد بانوان در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نیز اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی با عقیده برحضور اسلامی بانوان زمینه حضور را فراهم کرد.

وی تربیت فقیه و افراد با سواد به منظور تصدی بر امور را از دیگر مسائل حائز اهمیت دانست و گفت: افراد دانا و متخصص بنا به روایات اسلامی باید در پست مدیریتی حضور داشته باشند.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع بیان کرد: امام قیامی ترتیب داد و آزادی‌خواهان و مستضعفان را همراه خود کرد و نقاب چهره استکبار را بهم زد، مردم با دید خود باختگی به غرب نگاه می‌کردند امام خودباوری و خود اتکایی به مردم داد و آنان با خودباوری و شجاعت حکومتی ترتیب دادند که نظام ولایی است که نعمت بزرگی بود و امروز هم این مسند با وجود آیت الله خامنه‌ای برقرار است.

آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی با بیان اینکه فرق بین نعمت، ولی فقیه و جریان‌های دیگر این است که در ولایت فقیه مردم قلباً به آن ایمان دارند، خاطرنشان کرد: آنچه شما را به حرکت در می‌آورد ایمان است و این افتخاری است که در پرتو ولایت گام بر می‌داریم.

وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه اولین نعمت و بزرگترین نعمت بوده که از دستاورد‌هایی انقلاب است، تصریح کرد: شجاعت و همت شما نیرو‌های مسلح بسیار مهم بوده، قوای نظامی و انتظامی، تجهیزات جنگی و روحیه نیرو‌های مسلح بسیار قوی است و روز به روز قوی‌تر می‌شود که دشمن از قدرت شما رنج می‌برد و این نعمت پروردگار است.

این مرجع عالیقدر جهان شیعه، نماز جمعه را دستاورد دیگر انقلاب عنوان کرد و گفت: نماز جمعه را کوچک نشماریم و همه در آن شرکت کنیم.

آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی با بیان اینکه امام کاری کرد که بانوان در عرصه‌ها حضور پیدا کنند، افزود: تعداد بانوان در دانشگاه‌ها بیشتر از آقایان بوده و این از ثمرات انقلاب است، در گذشته یا عده‌ای خانه‌نشین بودند یا تبعیت از غرب می‌کردند.

وی بسیج را دیگر ثمرات این انقلاب نام برد و گفت: شناخت صهیونیست‌ها نیز از ثمرات دیگر این انقلاب بوده است.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع با بیان اینکه قدر این نعمت‌ها را بدانیم، عنوان کرد: همیشه آمادگی خود را در برابر دشمن حفظ کنیم، باید آمادگی فکری و فرهنگی داشته باشیم آمادگی تجهیزاتی و روحی و اینکه دشمن در چه وضعی قرار دارد، مهم است.

آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی با تاکید بر اینکه نیرو‌های نظامی کشور باید در برابر دشمنان اسلام که هر روز در برابر ما صف‌بندی دارند آمادگی کامل داشته باشند، گفت: همچنین آمادگی برای ظهور امام عصر (عج) را داشته باشیم.


انتهای پیام/آ

باید دستاورد‌ها و برکات انقلاب را بشناسیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار