بخشودگی جرائم حق بیمه کارفرمایان آذربایجان شرقی

مدیر کل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت:کارفرمایان خوش حساب آذربایجان شرقی، از بخشودگی جرائم حق بیمه تامین اجتماعی بهره مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سمساری مدیر کل تامین اجتماعی استان گفت: به منظور رونق تولید ملی و حمایت از کارگران و کارفرمایان، جرائم کارفرمایان خوش حسابی که به عللی همانند نوسانات ارزی و وقوع پدیده‌های طبیعی نتوانسته اند حق بیمه کارگران خود را در موعد مقرر پرداخت کنند، مشمول بخشودگی می‌شوند.

به گفته وی، کارفرمایانی که بدهی آنان قبل از ۲۹ اسفند ۹۵ است، تا ۱۰ تیر ماه امسال مهلت دارند، با ارائه مدارک و مستندات لازم مبنی بر تأیید علل وقوع بحران در کارگاه خود، از بخشودگی جرائم دیرکرد بهره‌مند شوند.

وی همچنین در خصوص بدهی کارفرمایانی که بعد از ۲۹ اسفند ۹۵، کارگاهشان دچار مشکل شده و مشمول پرداخت جریمه می‌باشند، گفت: این کارفرمایان تا ۳ ماه از تاریخ وقوع مشکل، مهلت دارند نسبت به ارائه مدارک خود به شعب تأمین اجتماعی اقدام کنند و از تسهیلات مقرر در بخشودگی جرائم بهره‌مند شوند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان با بیان اینکه کارگاه‌های ورشکسته و تعطیل مشمول این طرح نیستند، خاطر نشان کرد: چنانچه کارفرمایان توان پرداخت یکجای بدهی خود را نداشته باشند، می‌توانند درخواست تقسیط بدهی خود را به شعب مربوطه ارائه کنند و با تقسیط با تقسیط ١٢ تا ۳۶ ماهه از ١٠٠ تا ۵۰ درصد بخشودگی جرائم متعلقه برخوردار شوند.

به گفته سمساری، طی سال‌های ٩٥ و ٩٦ بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور در دو نوبت اجرا شد و در طی اجرای این طرح، بیش از ٢٢٠ میلیارد تومان بدهی قطعی کارفرمایان خوش حساب مشمول بخشودگی جرائم شد که امیدواریم کارفرمایان در سال جدید هم با استفاده از تسهیلات بخشودگی پیش بینی شده، در جهت رونق کسب و کار و شکوفایی اقتصاد ملی گام بردارند. 

 

انتهای پیام/ش

اجرای بخشودگی جرائم حق بیمه کارفرمایان آذربایجان شرقی

برچسب ها: اشتغال ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار