نرخ حلیم در ماه مبارک رمضان اعلام شد

رئیس اتحادیه صنف کبابی و حلیم استان قم با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان نرخ انواع حلیم را اعلام کرد.

نرخ حلیم در ماه مبارک رمضان اعلام شدرزاقی،رئیس اتحادیه صنف کبابی و حلیم قم در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و صرف حلیم به عنوان یکی از غذاهای ویژه و  مرسوم این ماه اظهار کرد:امسال قیمت حلیم ساده درجه یک کیلویی 12 هزار تومان و قیمت حلیم معجون درجه یک چهارده هزار تومان تعیین شده است.

وی افزود: امسال علی رغم افزایش قیمت مواد اولیه ی تهیه ی حلیم از جمله روغن، شکر، گندم و گوشت، اتحادیه تصمیم گرفت تا قیمت‌ها را افزایش ندهد و قیمت‌ها مانند سال گذشته تعیین شود.

رئیس اتحادیه صنف کبابی و حلیم  استان بیان کرد:نظارت مامورین بهداشت و سلامت در طول ماه مبارک رمضان بر اماکن فروش حلیم هم چون سال های گذشته تشدید می شود. 

رزاقی عنوان کرد:شهروندان  حلیم را فقط از کسبه  هایی که دارای مجوز رسمی و پروانه کسب هستند ،خریداری کنند.

وی گفت:شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره تلفن 37717573اتحادیه کباب و حلیم استان تماس بگیرند.

حلیم از غذا‌های سنتی خاورمیانه است که با گوشت و گندم پخته می‌شود. حلیم انواع مختلفی دارد و با مواد اولیه متفاوتی طبخ می‌شود. این غذا معمولا به عنوان یک صبحانه بسیار مقوی، سیر کننده و به عنوان افطاری در ایام ماه رمضان مصرف می شود. تهیه این غذا، ساده اما زمان پخت آن بسیار زیاد است.

اما برای تهیه حلیم گندم از گندم پوست‌گرفته و کوبیده‌شده، پیاز و گوشت گوساله سردست و مقداری روغن استفاده می‌شود. رنگ حلیم با افزودن ادویه‌جات مانند دارچین و شکر عوض می‌شود.

انتهای پیام/ش

نرخ حلیم در ماه مبارک رمضان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک شهروند مقیم قم
۲۳:۲۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
چقدر گرون چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
وای دلم خواست من عاشق حلیم هستم
آخرین اخبار