انتقاد ژاپن، ایرلند و هلند از افتتاح سفارت جدید آمریکا در قدس اشغالی

مقامات کشور‌های مختلف درباره انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی ابراز نگرانی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از بیزنس اینسایدر، «یوشیهید سوگا»، سخنگوی کابینه ژاپن، درباره انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی ابراز نگرانی کرد و گفت: این کار اثراتی منفی بر روند مذاکرات صلح خاورمیانه خواهد گذاشت و شرایط را در منطقه بدتر می کند.

وی افزود ژاپن خواستار بهبود روابط فلسطینیان و صهیونیستها از طریق مذاکرات صلح است.

وزیر امور خارجه ایرلند نیز اعلام کرد تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت به قدس اشغالی، از همین حالا باعث تشدید تنشها و بدتر شدن روابط صهیونیستها و فلسطینیان شده است.

بر اساس اعلام آسوشیتد پرس، وزیر امور خارجه هلند هم اعلام کرد: «ما تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتش به قدس را یک تصمیم عاقلانه در نظر نمی گیریم».

شبکه الجزیره هم اعلام کرد ترزا می، نخست وزیر انگلیس، تأکید کرد که این کشور سفارتش را به قدس منتقل نخواهد کرد. سخنگوی کاخ کرملین هم ابراز نگرانی کرد که انتقال سفارت آمریکا به قدس، باعث تشدید تنشها در منطقه خواهد شد.

تظاهرات گسترده مردم فلسطین در اعتراض به انتقال این سفارت همزمان با مراسم افتتاحیه آن در حال برگزاری است. تاکنون بیش از 2000 نفر از فلسطینیان در درگیری با نظامیان سرکوبگر رژیم صهیونیستی مجروح شده اند و 40 نفر به شهادت رسیده اند.

مراسم افتتاح سفارت جدید آمریکا در قدس اشغالی دقایقی پیش آغاز شد. در این مراسم یک هیئت آمریکایی شامل «ایوانکا ترامپ»، دختر دونالد ترامپ، و همسرش «جارد کوشنر» حضور دارد. جارد کوشنر از جمله حامیان اصلی رژیم صهیونیستی محسوب می شود.

دونالد ترامپ در ماه دسامبر سال گذشته میلادی با به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی انتقادات بسیاری را در سطح جهان برانگیخت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار