هزینه‌های جامعه باید هماهنگ با درآمد‌ها باشد

امام جمعه موقت تهران گفت: هزینه‌های یک کشور باید واقعی و با درآمد‌ها هماهنگ باشد تا نظام مقتدر و پایدار داشته باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در مراسم نکوداشت معلمان قزوین افزود: به دلیل بی انضباطی، سو مدیریت و تصمیمات غلط، بین درآمد واقعی و هزینه‌ها تعادل نیست و این بی انضباطی ریشه مشکلات کشور است؛ و‌ی با بیان اینکه این بی انضباطی خود را در بازار ارز نشان می‌دهند، گفت: باید هزینه‌های کشور را مدیریت کرد تا بهره وری در ایران حرف اول را بزند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه نباید به درآمد‌های نفتی وابسته باشیم افزود: در آمد حاصل از فروش نفت، درآمد پایداری نیست بلکه فروش سرمایه است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد افزود: آموزش و پرورش باید فریاد زند چرا با نفت، کشور را اداره می‌کنید در حالی که این سرمایه ملی باید به سرمایه‌های ماندگار با ارزش افزوده بالاتر تبدیل شود.

وی اضافه کرد: جامعه‌ای دارای منزلت است که از نظر ثبات سیاسی، وحدت ملی، اقتدار سیاسی و امنیت، مقبولیت جهانی دارد و نزد ملت‌های جهان و ملت‌های مسلمان از منزلت والایی برخودار باشد و امروز انقلاب اسلامی این جایگاه فاخررا در جهان دارد.

امام جمعه موقت تهران گفت: انقلاب اسلامی جریانی بالنده در حال حرکت است و معلمان باید در این جریان نقش خود را ایفا کنند و این راه با اراده آموزش و پرورش تداوم خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اضافه کرد: ایران اسلامی در منطقه تنها نیست، جبهه مقاومت اسلامی، ملت و نظام سیاسی لبنان، آرا ملت عراق، سوریه، یمن، بحرین و فلسطین در کنار آرمان‌های ملت ایران حضور دارند و این ترامپ را عصبانی کرده است، زیرا هر روز شاهد گسترش تفکر اسلام در دنیا است و آدم عصبانی هم هیچگاه تصمیم معقولی نمی‌گیرد.

وی با اشاره به جایگاه معلمان گفت: ارتقای منزلت علمی، آموزشی، مهارت تدریس، منزلت دینی و اخلاقی آموزگاران باید نخستین مطالبه معلمان باشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: هر گاه به این نتیجه رسیدید که در جامعه ایران، دو قشر معلمان و پلیس از منزلت اجتماعی بالایی برخوردار است، بدانید که در حال پیشرفت هستیم در حالی که با این افق فاصله داریم و رسیدن به آن نیازمند برنامه ریزی است.

وی گفت: معلمان سرمایه‌های گرانبهای کشور هستند، در واقع تجربه معلمان درباره اینکه چگونه آموزگاران ما در آینده در سطح بالاتر مهارت تدریس و انتقال دانش قرار گیرند، راه گشا است.

انتهای پیام/

مراسم تجلیل از معلمان قزوین

برچسب ها: فرهنگیان ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار