مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان:

۲۸ کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثابت و سیار در سیستان و بلوچستان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان تعداد کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سیستان و بلوچستان را ۲۸ مرکز ثابت و سیار ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، معصومه هادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان  در جمع خبرنگاران گفت: هشت هزار نفر از دانش آموزان استان در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ زیرپوشش طرح کانون مدرسه قرار گرفتند.

معصومه هادی اظهار داشت: این طرح با هدف ایجاد خلاقیت و نوآوری، کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش آموزان، انس آنان با فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و پرورش قوه تفکر، لذت بخش کردن محیط یادگیری و استفاده از سبک‌های متنوع یادگیری با آموزش‌های غیرمستقیم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: رویکرد اصلی این طرح بر همکاری و تعامل این نهاد برای گسترش کمی و کیفی خدمات آموزش غیرمستقیم از طریق انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی با مدارس است.

وی تعداد کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سیستان و بلوچستان را ۲۸ مرکز ثابت و سیار ذکر کرد و افزود: حدود ۴۲ هزار عضو این کانون‌ها سالانه از ۴۴ ویژه برنامه متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی این نهاد در استان بهره مند می‌شوند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این استان با داشتن بیش از ۶۰۰ هزار کودک و نوجوان به عنوان جوان‌ترین استان در این گروه سنی به تعداد زیادی از مراکز پرورش فکری نیاز دارد.

هادی با بیان اینکه اگر به تعداد کنونی مراکز کانون پرورش فکری در سیستان و بلوچستان ساخته شود باز هم به میانگین کشوری نمی‌رسد افزود: ضروری است با کمک خیران سالانه ۱۰ مرکز جدید کانون پرورش فکری در استان ساخته شود تا کودکان این دیار بتوانند از این ظرفیت برای رشد و پویایی خود استفاده کنند.

وی مهمترین رسالت کانون‌های پرورش فکری را توجه به کودک و نیاز‌های آنان ذکر کرد و اظهار داشت: کودکان و نوجوانان عضو این نهاد در سال‌های اخیر با کمک مربیان توانمند خود توانسته اند در عرصه ملی و بین المللی خوش بدرخشند.

هادی با توجه به اهمیت کتاب در رشد فکر و اندیشه کودکان گفت: هر مرکز این نهاد به طور متوسط دارای ۱۰ تا ۳۰ هزار عنوان کتاب برای استفاده کودکان و نوجوانان است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه اندازی ۲ کتابخانه سیار در نقاط دور افتاده استان، افزایش ۱۲ درصدی امانت دهی کتاب در سال ۹۶ و برگزاری طرح اهدای کتاب به مسافران نوروزی را از جمله مهمترین برنامه‌های اجرا شده توسط این نهاد در حوزه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان ذکر کرد.

هادی گفت: سال گذشته برای نخستین بار در کشور شب‌های قصه و لالایی زمستان در سیستان و بلوچستان رقم خورد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

وی با گرامیداشت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: از آنجایی که رستم به عنوان یکی از مهمترین اسطوره‌های کتاب شاهنامه مایه افتخار مردم سیستان و بلوچستان است راه اندازی مرکز شاهنامه خوانی در این نهاد در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: بزدوی این مرکز پس از تجهیز لازم به بهره برداری می‌رسد تا کودکان این دیار با هویت و بزرگان تاثیر گذار خویش بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام/ع

هشت هزار نفر زیر پوشش طرح کانون مدرسه قرارگرفتند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار