ضرورت راه اندازی آزمایشگاه امنیت سایبری در استان سمنان

رئیس کارگروه پدافند غیرعامل سایبری استان سمنان گفت: راه اندازی آزمایشگاه امنیت سایبری نیاز ضروری این استان است.

ضرورت راه اندازی آزمایشگاه امنیت سایبری در استان سمنانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید مسعود میررضایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان در شورای پدافند غیرعامل استان گفت: پیگیری راه اندازی آزمایشگاه امنیت سایبری در دستور کار اداره کل  ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قرار دارد.

میررضایی افزود: برگزاری رزمایش‌های مختلف، کارگاه آموزشی بلاک چین و امنیت شبکه‌های سایبری از دیگر اقدامات انجام گرفته در راستای ارتقای امنیت فضای سایبری در استان سمنان است.

وی از اهمیت شناسایی و ایجاد مراکز و سامانه های استان در حوزه‌ فناوری الکترونیک و ارتباطات  خبر داد و تصریح کرد: در راستای ارتقاء و افزایش امنیت سایبری استان دوره‌های آموزشی حفاظت اسناد دیجیتال در استان برگزار شده است. پدافند غیرعامل در حوزه سایبری به عنوان یکی از اولویت‌های مهم پدافندی استان سمنان تعیین شده است و از این رو باید چالش‌ها و مشکلات حوزه امنیت سایبری در استان سمنان احصا و برای آن راهکارهای پدافندی اندیشیده شود.

رئیس گارگروه پدافند غیرعامل سایبری استان سمنان با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی امروز کشور، اعتبار کافی برای خرید تجهیزات امنیت سایبری وجود ندارد عنوان کرد: این موضوع ، اهمیت توجه به مصوبات پدافندی در حوزه سایبری را برای دستگاه‌های اجرایی دوچندان می‌کند.

انتهای پیام / و


افزایش امنیت سایبری در استان سمنان ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.